Nowa wersja kartonu Ensocoat została oficjalnie wprowadzona do sprzedaży przez firmę Stora Enso podczas odbywających się niedawno targów Interpack 2017 w Düsseldorfie. Stworzone z udziałem Ensocoat opakowania oferują wysoki poziom atrakcyjności wizualnej. Nowy karton wyróżnia się wyższą niż dotychczas białością, a jego szczególny odcień spełnia coraz bardziej rygorystyczne wymagania ze strony producentów opakowań luksusowych oraz przedstawicieli branży poligraficznej.

Ensocoat od Stora Enso z debiutem na targach Interpack 2017

Opakowania dla produktów luksusowych są zazwyczaj poddawane różnego rodzaju uszlachetnieniom, m.in. tłoczeniu folią czy metalizacji. Stosowanie tego typu procesów wymaga od podłoża odpowiedniego poziomu gładkości, białości i możliwości w kontekście zginania. Odpowiedzią Stora Enso wobec tych oczekiwań rynkowych jest nowa, wzbogacona wersja kartonu Ensocoat. Powstała ona w oparciu o uzyskane od klientów opinie i doświadczenia. Biorąc pod uwagę jego najczęstsze zastosowania, zoptymalizowano tu przede wszystkim białość i jasność kartonu, co ma wpłynąć na jego walory estetyczne.

Ensocoat należy do kartonów kategorii SBS, która uwzględnia podłoża charakteryzujące się najwyższą jakością. Wytwarzany jest on w całości z włókien pierwotnych, w procesie realizowanym z udziałem bioenergii, co stanowi o wysokim stopniu jego proekologiczności. Karton ten jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji opakowań na produkty luksusowe, np.: kosmetyki, perfumy, wyroby alkoholowe oraz czekolady. Drugim obszarem jego zastosowań są aplikacje graficzne, m.in. materiały biurowe, okładki, karty czy kalendarze.

Podczas targów Interpack 2017 na stoisku Stora Enso dostępne były liczne próbki zleceń wykonanych – przy użyciu różnych technik drukowania – z udziałem Ensocoat. Wyświetlane były także filmy, zaś artyści sztuki papierniczej, m.in. Jule Waibel, prezentowali jego niebanalne możliwości, choćby pod względem zginania, nadawania nowych kształtów i tworzenia z kartonu unikalnych kreacji modowych.

Wzbogacona wersja kartonu została wprowadzona na rynek pod hasłem „Stworzony z myślą o luksusie” („Commit to Luxury”).

 

Zobacz szczegółową charakterystykę Ensocoat 

 

Źródło: Stora Enso