Spółka ERG poinformowała o rozpoczęciu większych dostaw produktów foliowych do klientów w Bułgarii i Tadżykistanie. W sumie firma eksportuje już swoje towary do 21 krajów. W całym 2018 r. firma planuje zdecydowanie zwiększyć poziom sprzedaży zagranicznej z poziomu 15% zanotowanym w 2017 roku do ponad 20%.

ERG: Eksport produktów do nowych krajów

ERG sprzedaje swoje produkty m.in. na terenie Niemiec, Słowacji, Francji, ale także Rosji, Białorusi, Serbii czy Mołdawii. W ostatnim okresie spółka szczególnie zwiększyła swój eksport do państw zlokalizowanych w południowej części Europy.

- „Po wysyłkach testowych zdobyliśmy stałych klientów m.in. w Bułgarii. Obserwujemy także wzrost wolumenu sprzedaży m.in. do Włoch, Austrii i Estonii. Z jednej strony to efekt naszych działań prosprzedażowych, a z drugiej możliwość sprzedaży bardzo nowoczesnych produktów głównie foliowych. Tak jak mówiłem wcześniej chcemy w tym roku znacznie przekroczyć poziom 20% jeśli chodzi u udział eksportu w strukturze naszej sprzedaży” - mówi Robert Groborz, Prezes Zarządu ERG S.A.

Spółka zainwestowała przez ostatnie kilka lat w sumie około 20 milionów złotych w rozbudowę innowacyjnych linii produkcyjnych, a także w rozwój nowych produktów. Moce produkcyjne wzrosły o ponad 50%.

- „Mamy obecnie bardzo nowoczesne linie produkcyjne. Dzięki pracy naszych inżynierów systematycznie zwiększamy ich efektywność, ale także jakość produktów. To stanowi o naszej przewadze przy oferowaniu produktów foliowych poza granicami kraju” - dodaje Robert Groborz.

W ostatnich miesiącach spółka uruchomiła swoją nową linię produkcyjną o wartości 4,5 mln złotych, której zakup był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Dzięki temu moce produkcyjne firmy wzrosły o 15%.

- „Nowa linia w 90% procentach produkuje folię techniczną z przeznaczeniem na eksport. Na razie jeszcze nie osiągnęliśmy 100% wydajności, ale pracujemy nad tym intensywnie. Mamy bardzo dużo zamówień zza granicy i coraz więcej zapytań o dostawy naszych produktów. W tym zakresie koniunktura na rynku nam sprzyja i na pewno w tym roku przekroczymy 20% jeśli chodzi o udział eksportu w strukturze naszej sprzedaży. Natomiast należy zauważyć, że od 2-3 miesięcy obserwujemy nieustanny wzrost cen surowców głównie polietylenu. Cena jednostkowa za tonę wzrosła już ponad 10%. W efekcie podnosimy ceny naszych produktów dla klientów, ale z kilkutygodniowym opóźnieniem, bo tak stanowią zapisy w umowach dwustronnych. Nie jestem w stanie dziś określić dokładnego wpływu podwyżek surowców na nasze wyniki w skali całego roku, ale należy ten fakt odnotować” – komentuje Robert Groborz. 

 

Dowiedz się więcej o firmie ERG

 

Źródło: ERG