Największa sieć handlowa w Polsce rozpoczęła akcję "Etykieta dla zdrowia" wprowadzając oznaczenia GDA (Guideline Daily Amount) na produktach spożywczych.

Oznaczenia te informują o ilości składników odżywczych i kalorii zawartych w danym produkcie jak również ich zalecanym ilościowym oraz procentowym udziale w codziennej diecie. Są one przygotowywane w oparciu o naukowe zalecenia dla dorosłej osoby, o prawidłowej masie ciała oraz regularnej aktywności fizycznej.

Biedronka jest pierwszą siecią handlową, która znakuje produkty marki własnej za pomocą etykiet GDA na tak dużą skalę.

W I półroczu sieć poprawiła sprzedaż, liczoną w euro, o 52%, do 5,6 mld PLN. Zysk operacyjny wzrósł o 90%. Polska sieć sklepów należąca do Jeronimo Martins, po raz kolejny odnotowała wysokie wyniki sprzedaży. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, firmie udało się otworzyć 128 nowych sklepów na terenie całego kraju. Na koniec czerwca 2008 r. Biedronka dysponowała 1090 sklepami. Do końca tego roku firma planuje otworzyć kolejnych 70.

Źródło: Rzeczpospolita, HBN food & drinks
Źródło: ''