Skrót PSL, na co dzień kojarzący się z partią ludowców, w tym wypadku z polityką nie ma nic wspólnego. Chyba, że mówimy o polityce atrakcyjności opakowania. PSL to oznaczenie typu etykiet (eng. Pressure Sensitive Label) używanego już przez Kompanię Piwowarską np. na bezzwrotnych butelkach Lecha Premium.

Linia, która ma możliwość aplikacji tego typu etykiet, funkcjonuje już w browarze w Poznaniu. Pod koniec maja pierwsze butelki z etykietami PSL zeszły również z linii rozlewniczej w Tychach.

PSL to przezroczyste, samoprzylepne etykiety z nadrukiem. W połączeniu z dobrej jakości szklaną butelką podnoszą prestiż najwyżej pozycjonowanych marek. Dobrze naklejona etykieta PSL daje wrażenie druku wykonanego bezpośrednio na szkle, oznaczanie nimi opakowań to operacja czysta, ale wymagająca wysokiej precyzji i dokładności, co wiąże się z zastosowaniem najlepszych rozwiązań technicznych.

Etykiety PSL mogą być używane zarówno na opakowaniu zwrotnym jak i bezzwrotnym. Często łączy się je z innymi elementami graficznymi opakowania, jak embossing (wypukłe elementy na szkle - logo, napisy, etc.), ponieważ etykieciarki do PSL mają możliwość ich ustawienia w konkretnym miejscu butelki (np. pod elementami embossingu).

- Poza dobrymi rozwiązaniami technicznymi jakie muszą być wykorzystane przy zastosowaniu technologii PSL, wymagane jest również spełnienia kilku innych warunków. Po pierwsze - stosowane szkło musi być najwyższej jakości. Każda nierówność, wyszczerbienie, obecność szwu butelki spowodowałaby obniżenie estetyki gotowego produktu. Po drugie - butelki wraz z piwem muszą mieć temperaturę wyższą niż punkt powstawania rosy w otoczeniu pracy urządzeń, ponieważ naklejanie etykiet PSL na wilgotne szkło jest praktycznie niemożliwe - powiedział Krzysztof Przybylski, kierownik linii rozlewniczej w Tychach.

Dotąd tylko jedna linia w Kompanii Piwowarskiej, w browarze w Poznaniu, miała możliwość aplikacji etykiet PSL, jednak pod koniec maja rozpoczęła swoją pracę nowoczesna etykieciarka PSL również na linii L-5 w Tychach. Linia została wzbogacona również o urządzenie do podgrzewania butelek z piwem oraz o dodatkowe transportery, umożliwiające popraną pracę i szybkość linii w nowym układzie. Nowa maszyna etykietująca nie tylko pozwala aplikować etykiety PSL, ale jest wyposażona w szereg nowinek technicznych takich jak: zdolność diagnozowania przez internetowy teleserwis (!), moduły umożliwiające szybsze przezbrajanie oraz możliwość aplikacji etykiet w ściśle określonym miejscu na obwodzie butelki.

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 Kompania Piwowarska osiągnęła przychody w wysokości 4,4 mld złotych wypracowując zysk netto 693 mln zł. Wielkość sprzedaży wyniosła ponad 13 mln hektolitrów piwa.

Źródło: Piwowarski Serwis Informacyjny
Źródło: ''