Rozbudowa mocy produkcyjnych umożliwi Eurofilms znaczny wzrost przychodów. Producent folii Eurofilms za środki z emisji akcji planowanej na 2006 rok, chce zwiększyć o 50 proc. swoje moce produkcyjne, co powinno przełożyć się na znaczący wzrost przychodów firmy - poinformował PAP w wywiadzie przewodniczący rady nadzorczej Eurofilms Tadeusz Nowicki.

"Nasze potrzeby inwestycyjne to około 20 mln zł. Z giełdy chcielibyśmy pozyskać część potrzebnych nam środków, pozostała część inwestycji będzie sfinansowana długiem i środkami własnymi" - powiedział Nowicki. "Pozyskane z emisji środki pozwolą nam na zwiększenie o 50 proc. produkcji folii stretch (rozciągliwej) do 27 tys. ton rocznie. Spowoduje to znaczący wzrost przychodów, rentowność firmy powinna natomiast pozostać na niezmienionym poziomie" - dodał.

Zdolności produkcyjne firmy wynoszą obecnie 18 tys. ton rocznie folii stretch oraz 700 ton folii termokurczliwej PVC. W 2005 roku Eurofilms miał 6,17 mln zł zysku netto i 99,67 mln zł przychodów, co dało rentowność netto na poziome 6,19 proc.

W 2004 roku spółka wypracowała 5,2 mln zł zysku netto i 91,46 mln zł przychodów. 24 lutego Eurofilms złożył prospekt emisyjny do KPWiG. Debiut giełdowy planowany jest przed końcem 2006 roku.

Środki z emisji posłużą sfinansowaniu rozbudowy fabryki w Oławie i trzeciej linii produkcyjnej. Nowicki poinformował, że prace nad zwiększeniem mocy produkcyjnych mają być zakończone do końca pierwszego półrocza 2006 roku.

Rozbudowa mocy produkcyjnych umożliwi spółce również zwiększenie sprzedaży eksportowej, która obecnie ukierunkowana jest głównie na kraje "starej" Unii Europejskiej. "Obecnie eksport stanowi ok. 20 proc. przychodów, nowa inwestycja pozwoli podwoić wielkość sprzedaży eksportowej" - powiedział Nowicki.

Dodał, że mimo realizacji sprzedaży za granicę wyniki Eurofilms nie są bardzo narażone na ryzyko walutowe, ponieważ za 85 proc. zaopatrzenia spółki odpowiadają zakupy importowe.

Głównym akcjonariuszem Eurofilmsu jest Ergis, jeden z największych przetwórców tworzyw sztucznych w Europie Środkowo - Wschodniej, zajmujący się produkcją folii, granulatów, parapetów, paneli i tapet, posiadający około 82,97 proc. kapitału spółki. Finergis Investment Limited, spółka inwestycyjna, posiada pozostałe 17,03 proc. akcji. Przy emisji nowych akcji Eurofilms, spółka Ergis może wyjść z części posiadanego pakietu akcji, jednak pozostanie większościowym akcjonariuszem.

"W emisji będzie pewna część akcji sprzedawanych, ale intencja jest taka, aby większościowym akcjonariuszem pozostał Ergis" - powiedział Nowicki, który jest prezesem Ergis. Nowicki poinformował, że Eurofilms nie wypłacał w przeszłości zysków spółki w formie dywidendy, a wypracowane środki były przeznaczane na rozwój.

Eurofilms to jeden z największych w Polsce producentów folii stretch z polietylenu, folii termokurczliwej PVC oraz dystrybutor folii polipropylenowej BOPP. 90 proc. przychodów spółki stanowi sprzedaż folii stretch, a pozostałe 10 proc. rozkłada się po równo na folię termokurczliwą i folię BOPP służącą do produkcji opakowań.

Według Nowickiego po publicznej emisji akcji Eurofilms do grona spółek na GPW w niedługim czasie może dołączyć jej spółka matka - Ergis. "Ergis nie wyklucza wejścia w niedalekiej przyszłości na rynek publiczny. Decyzja o wprowadzeniu spółki na giełdę może być podjęta w 2007 roku" - powiedział Nowicki. "Pieniądze z emisji będą wykorzystane na rozwój działalności. Jeszcze za wcześnie mówić o konkretach" - dodał.

Grupa Ergis powstała 1998 r. z połączenia trzech firm zajmujących sie przetwórstwem tworzyw sztucznych: Ergis SA z Wąbrzeźna, Cefol-Erg SA z Wojciechowa oraz Erg SA z Oławy. Ergis jest wiodącym krajowym producentem folii z PCV, granulatów, folii dekoracyjnych, paneli i parapetów, tapet, folii opakowaniowych i laminatów.

W skład grupy wchodzi Ergis SA i Eurofilms SA. 98,5 proc. akcji Ergis SA należy do Finergis, a 1,5 proc. do osób fizycznych. Natomiast właścicielem 51 proc. udziałów w spółce Finergis należy do funduszu DBG Eastern Europe, a pozostałe 49 proc. akcji należy do dwóch osób fizycznych.

Źródło:
Źródło: ''

Komentarze

  • Niszczenie rynku

    EUROFILMS to doskonały przykład firmy, która konsekwentnie niszczy rynek - w tym przypadku rynek materiałów opakowaniowych. Jej jedynym orężem jest CENA - która nie idzie w parze z jakością. Cierpią na tym pośrednio klienci gdyż nie mogą oni wykorzystywać w pełni parametrów maszyn, które posiadają. Cierpi również środowisko - ze względu na odpad powstający w procesie pakowania oraz na realatywnie większą ilość materiału kiepskiej jakości (EUROFILMS), którego trzeba użyć aby dobrze zabezpieczyć ładunek. A przecież o to chodzi - o zabezpieczanie ładunku, a nie o wielkość sprzedaży i ściganie się z rynkiem. No chyba, że się mylę ;)