Rynek reklamy on-line w Europie zwiększył się w ciągu roku do niemal 9 mld funtów - wynika z badań Interactive Advertising Bureau Europe.

W 2007 r. europejski rynek reklamy internetowej wart był 11,2 mld euro, w porównaniu z 7,2 mld w roku poprzednim. Wzrost ten pomógł wypełnić lukę na rynku reklamy on-line powstałą w wyniki niewielkich, 26 proc. wzrostów w Stanach Zjednoczonych.

Badania wskazały również, że dwie trzecie (7,3 mld euro) europejskich budżetów na reklamę w sieci wydane zostało na jednym z trzech dużych rynków Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Francji. Państwa te nie są jednak liderami wzrostów. Najwięcej, bo o 91 proc., wzrosły wydatki na kampanie w internecie w Grecji, o 55 proc. w Hiszpanii, Słowenia odpowiada za 49 proc. wzrost.

- Pomimo spowolnienia wzrostu wydatków na reklamę w tradycyjnych mediach, rynek reklamy on-line w Europie w dalszym ciągu rośnie - stwierdził Alain Heureux, prezes IAB Europe. - Nie tylko jest przyrost pochodzących wyłącznie z niektórych mniejszych rynków, które notowały ostatnio znaczące zwyżki wartości rynku reklamowego, ale także z krajów bardziej rozwiniętych, w których koncerny po raz pierwszy przenoszą swoje budżety reklamowe do internetu.

Sektory, które w największym stopniu zyskały na zwiększonych inwestycjach w reklamę internetową, to przede wszystkim rozrywka i rekreacja, telekomunikacja oraz finanse i ubezpieczenia.

Raport przygotowało IAB Europe, dane przetworzone i analizowane zostały przez firmę PricewaterhouseCoopers.

Źródło: www.mediarun.pl
Źródło: ''