API Group oświadczyła, że od niedawna przy produkcji etykiet na wódkę SnowFox kanadyjskiej firmy Port Royal Distillers, z powodzeniem stosowana jest stworzona przez nią folia do tłoczenia na zimno – API 1000 TA. Etykiety wytwarzane są z folii termokurczliwej, a zastosowana tu grafika i efekty specjalne nadają im wysoką atrakcyjność wizualną.

Folia API Group wykorzystywana przy produkcji ekskluzywnych etykiet dla wyrobów alkoholowych

SnowFox to wódka klasy premium o słodkawym posmaku. Inspirację przy jej powstawaniu stanowiły: arktyczny, zimny klimat Kanady oraz występujące w tym kraju lisy polarne. Ekskluzywna wódka jest zdobywcą m.in. głównej nagrody dla opakowania giętkiego w konkursie Canadian Print Awards oraz srebrnego medalu, przyznawanego podczas Festiwalu Win i Napojów Alkoholowych, odbywającego się w Nowym Jorku.

Specjalistyczna folia API 1000 TA jest aplikowana w procesie tłoczenia na zimno na przednią stronę etykiety. Figuruje na niej głowa kanadyjskiego lisa polarnego, która wyłania się z tła o niebieskiej, „arktycznej” kolorystyce. Całość tworzy bardzo niezwykły efekt, zwłaszcza w zaciemnionych pomieszczeniach (np. w klubach nocnych) – m.in. za sprawą lśniących oczu lisa, których zadaniem jest przykucie uwagi konsumentów. 

Niebieska część etykiety, dzięki zastosowaniu folii TA, sprawia wrażenie ekskluzywności i wysokiej jakości znajdującego się w środku produktu. Efektom specjalnym poddana została także nazwa wódki - litery sprawiają wrażenie poszarpanych, a zamiast jednej z nich (drugiego „o” w słowie „SnowFox”) pojawia się odcisk łapy lisa polarnego. 

- „W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma różnymi foliami, doświadczając licznych problemów z ich aplikowaniem. Jednak od kiedy wprowadziliśmy do procesu produkcyjnego folię firmy API, wszystkie trudności zniknęły – mówi Vishal Sahadeo z firmy Spectrol, która odpowiada za produkcję i konfekcjonowanie etykiet na wódkę SnowFox. – Chcieliśmy wywołać efekt, jakiego dotychczas nie było na rynku. Rezultat – przede wszystkim lśniące, niebieskie oczy lisa polarnego – jest tym czego oczekiwaliśmy. To jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie etykiet, jaką kiedykolwiek udało nam się stworzyć”.

Folia TA firmy API jest aplikowana w ramach jednoprzebiegowego procesu produkcyjnego, realizowanego w 10-kolorowej maszynie fleksograficznej Gallus EM5 10S, wyposażonej w napędy serwo. 

- „Jesteśmy pod wrażeniem zarówno jakości samej folii, jak też poziomu wsparcia technicznego zapewnianego nam przez API – dodaje Vishal Sahadeo. – Ponieważ nie mieliśmy wcześniej do czynienia z procesem zadrukowywania etykiet termokurczliwych, potrzebowaliśmy pomocy i wskazówek. Przedstawiciele API byli obecni podczas produkcji, doradzając i szkoląc naszych pracowników. Ta pomoc była bezcenna, gdyż uniknęliśmy dzięki temu ewentualnych błędów, a w efekcie – niepotrzebnych przestojów w produkcji”.

API produkuje i dostarcza folie, laminaty oraz materiały holograficzne do firm z wielu branż. Etykieta termokurczliwa stworzona z myślą o wódce SnowFox to przykład jednego z trendów rynkowych, jaki można znaleźć w stworzonym przez API przewodniku po świecie opakowań – API Trends Folio. Występujący tu pod nazwą „Second Skin” („Druga skóra”), obejmuje on opakowania, które w naturalny sposób stają się integralną częścią znajdującego się w środku produktu.

 

Więcej o API Group

 

Źródło: API Group