Doświadczenie grupy RPC Bramlage-Wiko w dziedzinie etykietowania w formie (IML) skłoniło wiodącego producenta serów Hochland do przeniesienia swojej popularnej marki Streichfein do formowanych wtryskowo pojemników z wieczkiem oferujących zaawansowane możliwości zdobienia całej powierzchni opakowania.

Znana w Europie firma Hochland słynie z wysokiej jakości produktów. Jej marka serów topionych do smarowania Streichfein to popularna seria obejmująca cztery smaki: Gouda, Gouda Light, Emmentaler i Maasdamer. Firma pragnęła wzmocnić prezentacje marki w punktach sprzedaży, wprowadzając nowy projekt opakowania wyraźnie zaznaczający różnice miedzy wersjami smakowymi, w czym miały pomóc oznaczone różnymi kolorami pojemniki i etykiety.

Poprzednio firma Hochland używała termoformowanych pojemników zdobionych etykietami nakładanymi po formowaniu, ale zainteresowała ja oferowana przez technikę IML znakomita jakość reprodukcji i możliwość zdobienia całej powierzchni opakowań. Wiedząc o doświadczeniu RPC Bramlage-Wiko w tej dziedzinie, firma Hochland postanowiła zamienić używane dotychczas opakowanie na pojemniki formowane wtryskowo, aby móc wykorzystać technologie IML.

Grupa RPC Bramlage-Wiko stworzyła nową formę do produkcji indywidualnie zaprojektowanego pojemnika w swojej fabryce w Celle. Na jego oryginalny kształt składa się niewielkie denko, od którego ścianki wyginają się płynnie w szeroki otwór zapewniający konsumentom wygodny dostęp do zawartości. Taki kształt pozwala na użycie dużego wieczka z wyeksponowana powierzchnia na zdobienia, co umożliwia jeszcze efektywniejsze wyróżnienie marki.

Możliwość pokrycia całej powierzchni pojemnika i wieczka w technologii IML pozwoliła firmie Hochland stworzyć wspaniale zestawienie realistycznych obrazów ilustrujących konsumpcje serów jako element zdrowego trybu życia. Do oznaczenia czterech różnych smaków użyto czterech żywych kolorów – zielonego, niebieskiego, czerwonego i pomarańczowego.

Źródło: RPC
Źródło: ''