Analitycy zakładają stabilizację światowej produkcji opakowań szklanych. Jednak przewidują dalszy rozwój opakowań szklanych na przykład w branży alkoholowej, przede wszystkim alkoholi wysokoprocentowych oraz win. Również na rynku piwa butelka szklana powinna utrzymać pozycję lidera w zakresie stosowanych opakowań. Drugim segmentem, któremu wróży się przyszłość w szkle są przetwory owocowo-warzywne. Szczególnie na kontynencie europejskim ten rodzaj opakowania ma szansę dalszego rozwoju. W zakresie opakowań do napojów bezalkoholowych coraz większą rolę zaczynają odgrywać na całym świecie tworzywa sztuczne. Na tym polu od kilku już lat obserwuje się ostrą walkę konkurencyjną pomiędzy PET a szkłem. W wyniku tej konkurencji doszło do dywersyfikacji w zakresie stosowania opakowań. PET "króluje" w segmencie produktów z niskiej i średniej "półki sklepowej". Szkło natomiast pozostaje liderem w segmencie produktów "premium".


W Europie Zachodniej rynek opakowań szklanych jest już nasycony, nie należy w związku z tym spodziewać się dynamicznych wzrostów, jakie były udziałem tej części kontynentu na początku lat 90. w tym też Polsce. Przeciwieństwem dla Europy Zachodniej pod tym względem jest Europa Środkowo-Wschodnia, która dzięki przyspieszonemu rozwojowi gospodarczemu notuje również bardzo dynamiczny wzrost rynku opakowań szklanych.
Efektem boomu w tym regionie kontynentu są inwestycje w huty szkła największych światowych potentatów. W tym wydaniu PACKAGING POLSKA przyjrzeliśmy się wszystkim producentom szklanych opakowań w Polsce. Poza znaczącymi firmami, ujęte zostały także mniejsze przedsiębiorstwa, których udział w rynku jest nieznaczny. Przy prezentacji hut zwróciliśmy uwagę głównie na asortyment wraz z oferowanymi usługami, ale także na elementy historii, ogólnie pojętą politykę producentów czy też plany na zbliżający
się rok...

(więcej w ostatnim wydaniu czasopisma Packaging Polska)
Przyjrzyj się dokładniej szklanym gigantom w Polsce
razem z PACKAGING POLSKA

Zamów prenumeratę czasopisma!

Pobierz plik WORD