Firma Informedia Polska oraz patroni medialni zapraszają na konferencję pt.: "Innowacyjne Opakowanie: od projektu do wykonania. Jak zaskoczyć i zainteresować konsumenta". W programie konferencji m.in.: nowe trendy, najnowsze materiały, nowoczesne technologie na rynku opakowań, wygoda, bezpieczeństwo i funkcjonalność użytkowania opakowań. Ponadto praktyczne doświadczenia branży, prezentacje producentów i użytkowników opakowań oraz cenieni prelegenci.

INNOWACYJNE OPAKOWANIE: OD PROJEKTU DO WYKONANIA

Jak zaskoczyć i zainteresować konsumenta



21-22 listopada 2005 - Hotel InterContinental - Warszawa
W konferencji biorą udział: Stowarzyszenie Papierników Polskich Stowarzyszenie Producentów i Użytkowników Materiałów Opakowaniowych i Opakowań PROPAK Federacja Konsumentów Użytkownicy opakowań Producenci opakowań Projektanci Agencje reklamowe Sponsorzy:
Już dziś zgłoś swoje uczestnictwo w konferencji!
FORMULARZ ZGŁOSZENIA Kliknij

Program:

Poniedziałek, 21 listopada

Przewodniczący 1. dnia konferencji: Ryszard Kołodziejski
Wiceprezes i Przewodniczący Sekcji Tektury Falistej, Stowarzyszenie Papierników Polskich
PSYCHOLOGIA A OPAKOWANIE

9:00 1. Grupy odbiorców, czyli strategie packagingu w zależności od odbiorcy • Czy opakowania mają płeć • Zróżnicowanie w opakowaniach w zależności od wieku odbiorców Dariusz Murłowski, DN Studio DESIGN

9:45 2. Opakowanie jako źródło sukcesu marki – jak opracować skuteczne opakowanie • Proces projektowy jako początek sukcesu lub porażki opakowania (zrozumienie grupy docelowej, analiza konkurencji, brief, badania, projekt i jego implementacja) • Dlaczego opakowania odnoszą sukces lub porażkę – przykłady z rynku polskiego i rynków zagranicznych • Case study marki, która odniosła sukces w dużej mierze dzięki opakowaniu • Podsumowanie - najważniejsze czynniki, mające wpływ na sukces lub porażkę opakowania Dorota Kałowska, Cobalt Spark 10:30 3. Relacje miedzy opakowaniem a produktem: nadawanie tożsamości produktom. Od pełnej przejrzystości do całkowitego black-outu; czyli co naprawdę sprzedaje produkt? • Czy i jak pokazywać produkt w opakowaniu • Emocje czy informacja o produkcie, czyli co naprawdę decyduje o zakupie • Jak marki grają na zmysłach konsumenta by wprowadzić go w swój świat Marcin Nowoszewski, Carre Noir 11:15 Przerwa na kawę 11:30 4. Nowoczesne wzornictwo opakowań – nadawanie tożsamości wizualnej produktom poprzez kształt i konstrukcje opakowania Dariusz Murłowski DN Studio 12:15
5. Jak poprzez łączenie kolorów i odcieni na opakowaniu najlepiej oddać charakter produktu i przyciągnąć konsumenta • Pozycjonowanie produktu a kolor. • Półka - labirynt kodów kolorystycznych. • Pokaż mi opakowanie a powiem ci kim jesteś. • Opakowanie jako platforma komunikacji producent - konsument. Paweł Frej, Opus-B 13:00 Lunch DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKÓW OPAKOWAŃ
14:00 Elementy determinujące opakowanie – praktyczne zastosowania w Gillette Dorota Szpytma, Gillette CEE 14:30 Opakowania promocyjne i serie limitowane – czemu służą i na jakiej zasadzie działają • Case study promocji, czyli co przynosi efekty
• Techniki promocji
• Strategie przyciągania klienta poprzez promocje
Sylwia Nowak, Niezależny Ekspert 15:00 Małe jest wielkie – Knorr: Przyprawa w mini kostkach. Rozwój koncepcji produktu i opakowania Wanda Wozińska, Unilever 15:30 Przerwa na kawę TRENDY
15:45
Rynek tektury falistej w Polsce
• Aktualny rynek tektury falistej w Polsce w porównaniu do kilku innych krajów europejskich
• Perspektywa na lata następne
• Funkcja opakowania z tektury falistej
Ryszard Kołodziejski, Eurobox Polska

16:30
Trendy na rynku wymuszające nowoczesne podejście do opakowań
Joanna Raczyńska, Boxes Prestige Poland

17: 15 Pytania/odpowiedzi i zakończenie 1. dnia konferencji

Program:

Wtorek, 22 listopada

Przewodniczący 2. dnia konferencji: Tadeusz Romanowicz
Prezes Stowarzyszenia Producentów i Użytkowników Materiałów Opakowaniowych i Opakowań
8:30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

ETYKIETY W PRAWIE I PRAKTYCE
9:00
Opakowanie zgodne z prawem • Przepisy dotyczące znakowania wyrobów: wskazówki, interpretacje, nowe projekty
• Opakowania wielojęzyczne: wymogi prawne
• Ochrona prawna opakowań, znaków towarowych, produktów
• Jak formułować informacje na opakowaniach, aby nie wprowadzać klienta w błąd
Hubert Tuchołka, H.Tuchołka i Wspólnicy Sp. k.

9:45
Rozumienie znakowania żywności przez konsumentów europejskich – wyniki badań przeprowadzonych w 2005 r. na zlecenie Europejskiej Organizacji Konsumenckiej BEUC • Co się podoba, a co nie jest akceptowalne dla konsumentów z zakresie znakowania produktów na opakowaniach jednostkowych
Elżbieta Sieliwanowicz, Rada Krajowa Federacji Konsumentów

LIFTING OPAKOWAŃ
10:30
Rewolucja czy ewolucja
• Częstotliwość i okoliczności liftingu opakowań, czyli kiedy unowocześniać
• Wyzwania – czy i jak poinformować klienta, że nowe opakowanie kryje znany im produkt
• Trendy w podejściu do zmiany marki
• Jakie zmiany w opakowaniach są ważne dla klienta, a jakie nie są do zaakceptowania
Anna Lelonkiewicz i Kinga Szydzińska, Forum Działań Twórczych

11:15 Przerwa na kawę

DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKÓW OPAKOWAŃ
11:30
Nie kupuj kaszy w worku
• Preferencje konsumentów i ich wpływ na opakowanie
• Decyzje o zmianie standardów opakowań i ich wpływ na organizację zakupu, produkcji,
sprzedaży
• Komunikacja z odbiorcami – jak przekazać informację o zmianie
Przemysław Pajcz, Cenos

12:00
Opakowania w praktyce King Oscar
• Rozmiar opakowania a grupa docelowa – aspekty marketingowe i produkcyjne
• Łatwe otwieranie – wpływ wymagań rynków na realizacje opakowań
• Sposoby komunikowania o zdrowotnych wartościach produktu
Marcin Łepek, Rieber Foods Polska S.A.

12:30
Nowoczesna marka w nowoczesnym handlu – LECH w butelce bezzwrotnej 660 ml Daniel Dratwa, Kompania Piwowarska

13:00 Lunch

14:00
Opakowania kosmetyków – nowoczesna elegancja vs. ekologiczna naturalność Andrzej Sikorski, AS Cosmetics Service

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE
14:30
Opakowania barierowe z tworzyw sztucznych jako alternatywa dla opakowań blaszanych na przykładzie projektu RPC Bebo UK i sieci Carrefour Francja
Mike Thomson, RPC Bebo UK

15:20 Przerwa na kawę

15:15
Opakowania wielowarstwowe z tworzyw sztucznych dla agrochemii, chemii budowlanej i środków agresywnych
• Technologia wytwarzania
• Barierowość
• Sposoby zastosowania
• Korzyści dla finalnego klienta
• Alternatywne rozwiązania
Krzysztof Biskupski, Suwary S.A.

16: 15
Wyróżnienie opakowania poprzez techniki uszlachetnienia. Tendencje rynkowe i technologie poligraficzne
Przedstawiciel firmy Heidelberg

16:50
Innowacje technologiczne w opakowaniach – szanse i zagrożenia
• Innowacje w myśleniu czy nowe technologie?
• O czym nie chcemy wiedzieć - kompromis miedzy projektem a produkcją
• Technologie przyszłości – który kierunek wybrać
Barbara Kozielska i Magdalena Michalska, Cezar

17:30 Pytania/odpowiedzi i zakończenie konferencji

Szczegółowych informacji udziela: Ewa Bakun – Project Manager Tel. (22) 456 72 23 e-mail: ewa.bakun@informedia-polska.pl 6. Opakowania promocyjne i serie limitowane • Jak sprawić by się wyróżniały a jednocześnie kojarzyły z marką • Jakie są techniki promocji – na opakowaniu lub z opakowaniem Sylwia Nowak, Niezależny Ekspert 7. Sposoby wyeksponowania opakowania na półce • Co wyróżnia opakowanie • Dostępne ekspozytory – wady i zalety 8. Opakowanie zgodne z prawem • Przepisy dotyczące znakowania wyrobów: wskazówki, interpretacje, nowe projekty • Opakowania wielojęzyczne: wymogi prawne • Ochrona prawna opakowań, znaków towarowych, produktów • Jak formułować informacje na opakowaniach, aby nie wprowadzać klienta w błąd: zasadność stosowania określonych opisów, symboli, grafik, zdjęć itp. – studium przypadków Hubert Tuchołka, H.Tuchołka i Wspólnicy Sp. k. w Warszawie 9. Rozumienie znakowania żywności przez konsumentów europejskich - wyniki badań przeprowadzonych w 2005 r. na zlecenie Europejskiej Organizacji Konsumenckiej BEUC. • Opakowania jednostkowe w świetle badań konsumenckich przeprowadzonych w krajach europejskich, w tym w Polsce • Co się podoba, a co nie jest akceptowalne dla konsumentów z zakresie znakowania produktów na opakowaniach jednostkowych Elżbieta Sieliwanowicz, Federacja Konsumentów LIFTING OPAKOWAŃ

10. Rewolucja czy ewolucja • Częstotliwość i okoliczności liftingu opakowań, czyli kiedy unowocześniać • Wyzwania – czy i jak poinformować klienta, że nowe opakowanie kryje znany im produkt • Trendy w podejściu do zmiany marki • Jakie zmiany w opakowaniach są ważne dla klienta, a jakie nie są do zaakceptowania Kinga Szydzińska, Forum Działań Twórczych 11. Finansowa analiza liftingu opakowań • Jak oszacować potencjalne koszty i zyski zmian Program:

Wtorek, 22 listopada
WYGODA, BEZPIECZEŃSTWO, FUNKCJONALNOŚĆ (Customer-Friendly Packaging)

12. Co jest piękne: małe czy duże, czyli tendencje w określaniu rozmiarów opakowań 13. Zamknięcia i otwarcia – jakie rozwiązania gwarantują doskonałą jakość produktu, a jednocześnie zapewniają wygodę i łatwość w użyciu 14. Zdrowy styl życia w zdrowym opakowaniu, czyli trendy w podkreślaniu zdrowotnych wartości produktu 15. Droga od magazynu do konsumenta – jak sprawić by produkt dotarł w oryginalnej formie do końcowego odbiorcy • Gadżety i inne materiały promocyjne – czemu nie trafiają do konsumenta • Opakowanie w promocji – jakie zabezpieczenia stosować w sklepie WYZWANIA NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI

16. Trendy na rynku wymuszające nowoczesne podejście do opakowań 17. Nowoczesne łączenie tworzyw i technologii w produkcji opakowań dla branży kosmetycznej Andrzej Sikorski, AS Cosmetics 18. Opakowanie wielowarstwowe – jaki potencjał dla branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej Marek Owczarek, Suwary S.A. PRAKTYCZNE DOŚWIADCZENIA BRANŻY PREZENTACJE PRODUCENTÓW I UŻYTKOWNIKÓW OPAKOWAŃ m.in. Unilever, Rieber Foods, Gillette

• Na czym polega sukces innowacyjnego podejścia do opakowania • Co się sprawdziło i dlaczego • Jakie są koszty związane z wprowadzaniem nowego opakowania • Jak informować konsumenta o nowym opakowaniu Ponadto do wygłoszenia prelekcji zostali także zaproszeni przedstawiciele następujących firm: • Basell Orlen • Cezar • Eurobox • Masterpress • Owens-Illinois • Suwary S.A. Wśród nich także odbiorcy opakowań, m.in.: • Agros Nova • Agrovita • Aviko • Carlsberg • Miraculum • Nestle • Oceanic • Pepsi Cola • Tchibo
Źródło: ''