Zakłady RPC beauté słyną z innowacyjnych i przyciągających wzrok opakowań do kosmetyków. Potwierdzeniem tego są trzy zamknięcia do najnowszych produktów marki Escada. Ich projekty to jeden z pierwszych owoców niedawnej inwestycji o wartości miliona Euro w procesy galwanizacji i montażu w RPC beauté.

Po premierze Escada S jesienią 2007 na rynek wszedł niedawno zapach Escada Moon Sparkle w wersji damskiej i męskiej z nowymi zamknięciami. Producent Procter & Gamble chciał uzyskać we wszystkich trzech przypadkach efekt wizualny wysokiej jakości, który odzwierciedlałby ekskluzywny wizerunek marki Escada. Dlatego właśnie zwrócił się do RPC beauté o wyprodukowanie odpowiednich zamknięć. Zamkniecie Escada S uzupełnia takie wartości marki jak przygoda i kolor wyrażane przez wesoły i stylowy pojemnik w groszki. RPC beauté dostarcza nasadki powlekane warstwa ABS o dużej gęstości oraz pierścienie z ABS. Oba elementy są galwanizowane błyszczącym białym brązem, a część wewnętrzna wykonana jest odpowiednio z PP i PE. Powlekanie galwanizowanych części umożliwia tworzenie ścianek o bardzo zróżnicowanej grubości i wyeliminowanie śladów zapadnięć.

Moon Sparkle ma wysoką, cylindryczną nasadkę, której kobiece, płynne linie doskonale uzupełniają flakon w kształcie kropli, natomiast nasadka wersji Moon Sparkle dla mężczyzn ma podobny kształt, ale jest krótsza i bardziej „męska”, co dobrze współgra z niebieska kanciasta butelka. W obu zamknięciach zastosowano powłokę z ABS na powierzchni galwanizowanej, stalowy ciężarek oraz PP jako materiał wewnętrzny. Ponadto wersja damska wykorzystuje pierścień z tworzywa POM, galwanizowany i pokryty ABS.

Przy produkcji wszystkich trzech zamknięć przedsiębiorstwo RPC beauté wykorzystało całkowicie zautomatyzowana linie montażową o dużej szybkości, co umożliwiło dostarczenie kompletnych zamknięć z ciężarkami, pierścieniami i częścią wewnętrzna w bardzo konkurencyjnej cenie. Było to możliwe dzięki dużym inwestycjom przemysłowym dokonanym w zakładzie RPC beauté Marolles po jego zakupie przez grupę RPC.

Zainwestowano prawie pól miliona Euro w całkowicie zautomatyzowaną, elastyczną linię montażową o dużej szybkości, umożliwiającą montaż wszelkich nasadek i zamknięć do perfum oraz kosmetyków, mogących zawierać do pięciu różnych elementów. Nowy system pozwolił na ograniczenie robocizny bezpośredniej w procesie produkcji do absolutnego minimum, a tym samym zwiększenie przewagi konkurencyjnej.

Niemal takie same środki włożono w automatyzacje obszaru załadunku i rozładunku linii galwanizacyjnej, znacznie redukując czynności manualne w procesie, który zwykle wymaga dużego nakładu pracy. Dzięki temu proces galwanizacji w RPC beauté stal się nadzwyczaj konkurencyjny w stosunku do innych firm oferujących galwanizacje oraz w stosunku do innych technik wykończeniowych. Przedsiębiorstwo RPC beauté wprowadziło jednocześnie dalsze udoskonalenia w procesie galwanizacji, ulepszając jego charakterystykę ekologiczną.

Ograniczono zużycie chemikaliów, wyeliminowano emisje metali ciężkich, a w procesie nie są wykorzystywane żadne rozpuszczalniki ani lotne związki organiczne w przeciwieństwie do lakierowania lub metalizacji próżniowej, które zwykle wymagają utleniania lub odparowywania, co może powodować emisje gazów cieplarnianych. Ponadto proces ten ma niewielki wpływ na środowisko naturalne, ponieważ RPC beauté prowadzi działalność we Francji, gdzie 95% energii elektrycznej pochodzi z elektrowni jądrowych lub źródeł odnawialnych.

Źródło: RPC
Źródło: ''