Specjaliści obliczyli, że do 2010 roku w światowy przemysł związany z opakowaniami zainwestowane zostanie 200 mld marek, co stanowi jedną trzecią wszystkich inwestycji w tym czasie. Wzrost dobrobytu w wielu krajach powoduje, że konsumenci gotowi są płacić coraz więcej za atrakcyjność, wygodę użytkowania, trwałość i wartość prestiżową opakowania. Dlatego właśnie analitycy branży opakowań zgodnie twierdzą, że w wielu przypadkach ważniejsze od tego, co się sprzedaje, jest to w czym się sprzedaje.

Coraz częściej produkty sprzedają się same – w systemie samoobsługowym. W typowym sklepie samoobsługowym naszych czasów, czyli w hipermarkecie nabywca przechodzi obok około 300 różnych przedmiotów na minutę. Dobre opakowanie musi więc zadziałać jak dobra, pięciosekundowa reklama przyciągając uwagę, opisując cechy produktu, wzbudzając zaufanie i wywołując korzystne wrażenie.
Różnorodność asortymentu służącego do produkcji opakowań można było podziwiać m.in. na odbywających się niedawno poznańskich targach Taropak. Na targach prezentowali się właśnie producenci urządzeń opakowujących. W halach targowych, w ramach targowej prezentacji, odbywała się produkcja opakowań – można było na własne oczy zobaczyć jak z kartonu wycinane są i składane kolorowe pudełka, jak maszyny napełniają kolejne słoiczki popularnym kremem. Gdzie indziej maszyna foliująca pakowała olbrzymie ilości świeżych owoców. Podczas targów najlepsze urządzenia zostały wyróżnione specjalnymi nagrodami.
Fragment artykułu
Autor: Michał Piotrowski
ŹRÓDŁO: KOSMETYKI & biznes
www.kosmetyk.mynet.pl
Źródło: ''