Badania oparte o najnowsze zdobycze psychologii pozwoliły zrozumieć, jak podświadomie konsument będzie postrzegał nową butelkę BOLS.

Co sekundę ze sklepowych półek znika wódka BOLS w nowym opakowaniu. Zanim jednak trafiło ono do sklepów, projekt nowej butelki został staranie wybrany oraz poddany specjalnym badaniom. Cel był jasny – wprowadzić na rynek taką butelką znanej już wódki, która spodoba się konsumentowi i sprawi, że podejmie on decyzję o jej zakupie.

Przed pojawieniem się nowego designu wódki BOLS na rynku, projekt butelki poddano pre-testom. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że zastosowano tu nowoczesną metodą badawczą opartą o najnowsze odkrycia psychologii – QUBE®.

Pozwoliło to testować zarówno perswazyjne jak i percepcyjne aspekty nowego opakowania. w sytuacji Low-involvment – czyli w naturalnym trybie w jakim umysł konsumenta kontaktuje się ze światem komunikacji reklamowej.

Mając świadomość, że biznes w krajach zachodnich już dawno korzysta z najnowszych osiągnięć psychologii nie chcieliśmy pozostawać w tyle – przekonuje Marcin Molin Brand Manager wódki BOLS.

Dlatego zdecydowaliśmy się na badania, które w naszym przekonaniu dały nam taką analizę konsumenta, która pozwoliła wyciągnąć wnioski bliższe rzeczywistości i tym samym zwiększyć perswazję przekazu. Badania zlecono firmie Laboratory & Co, która specjalizuje się w prowadzeniu nowoczesnych badań marketingowych opartych o najnowsze osiągnięcia neuropsychologii.

Badania tego typu prowadzimy w Polsce od kilku lat. Korzystają z nich największe koncerny branży FMCG. Kluczowe w naszej metodologii jest testowanie podświadomych driverów zakupu. W wypadku badania QUBE zadaniem jest sprawdzanie jak w sposób nieuświadomiony na nasze decyzje zakupowe i ocenę produktu wpływa kształt opakowania, krój i kolory etykiety.

Upraszczając sprawdzamy czy pozytywny odbiór nowego opakowania przez nasze mózgi przełoży się na zakup. – podsumowuje Janusz Plencler, General Manager firmy Laboratory & Co.

O CEDC:

Grupa CEDC jest liderem polskiego rynku markowych alkoholi oraz 4 co do wielkości producentem wódek na świecie. CEDC jest właścicielem i producentem wiodących marek wódki, takich jak: BOLS, Żubrówka, Absolwent, Soplica oraz wyłącznym importerem takich światowych marek jak: Metaxa, Remy Martin, whisky Grants, bourbon Jim Beam, oraz win Gallo, Carlo Rossi, Sutter Home, wermutów Cinzano i Campari. CEDC jest również wyłącznym dystrybutorem najbardziej znanych marek piwnych na świecie: m.in. Guinness, Corona Extra, Franziskaner oraz Budweiser.

QUBE® - to metoda badania opakowań, oparta o najnowsze metodologie pomiarowe psychologii. Łączy w sobie podejście ilościowe i jakościowe. Najistotniejszy jest jednak fakt, że metoda ta pozwala na weryfikację skuteczności opakowania w warunkach zbliżonych do naturalnych. To znaczy takich, w których na co dzień spotykamy się z rożnymi formami i designami opakowań bez szczególnego zastanawiania się nad tym co widzimy.

Czyli w tak zwanym trybie Low- involvment (płytkie przetwarzanie). Dlatego osoby poddane badaniu nie są świadome co de facto jest przedmiotem testów. QUBE® pozwala określić percepcję opakowania w trybie płytkiego przetwarzania i tym samy ustalić na ile wyróżnia się ono na półce, jego kontrast w stosunku do produktów konkurencyjnych oraz czytelność. QUBE® to również badanie perswazyjności opakowań czyli ustalenie jaki mają wpływ na postrzeganie cech produktu, wizerunku marki. Ostatnią częścią badania jest sprawdzanie jak testowane opakowania przekładają się na intencje i zachowania zakupowe.

Low – involvement czyli tryb płytkiego przetwarzania, to sytuacji w której przekaz dociera do odbiorcy bez jego zaangażowania. Krótko mówiąc, jest to naturalny stan, w którym ludzki umysł podświadomie odbiera docierające do niego sygnały i podejmuje decyzję w oparciu o przesłanki emocjonalne, a nie racjonalne.

Takie sytuacje spotyka się na co dzień np. przechodząc pomiędzy półkami sklepowymi. Nikt się wówczas nie zastanawia, na poziomie racjonalnym, jaki komunikat chce nam przekazać dany produkt swoim opakowaniem, wybieramy go dlatego, że się nam podoba i budzi pozytywne emocje.
Źródło: ''

Komentarze

  • xxx

    dobra wódddaaaaa kocham pic picie to jeee zycuie