Przedstawiamy kolejną sylwetkę eksperta w branży opakowań. Jarosław Kamiński, Dyrektor Zarządzający RAJAPACK Sp. z o.o., istniejącej na polskim rynku od 2011 roku. Grupa RAJA to europejski lider na rynku dystrybucji opakowań z 60-cio letnim doświadczeniem posiadający 15 spółek w całej Europie.

Redakcja: Grupa RAJA to francuski potentat opakowaniowy. Jak rozpoczęła się działalność polskiego oddziału RAJAPACK?
Jarosław Kamiński: RAJAPACK Sp. z o.o. powstała w 2011 roku po zakupie przez Grupę RAJA dystrybutora opakowań Crosstrade pod koniec 2010 roku. Crosstrade był dostawcą opakowań w Polsce od 1998 r. Polski oddział RAJAPACK jest jedną z piętnastu filii Grupy RAJA. W 2014 roku siedziba firmy została przeniesiona do Warszawy, a  od września ubiegłego roku RAJAPACK rozpoczęła intensywniejszą dystrybucję na rynek Europy Środkowej, zyskując także kolejnych klientów krajowych. Nowa lokalizacja dała możliwości dogodnej współpracy z kontrahentami, których bliskość korzystnie wpłynęła na wzajemne relacje. Magazyn klasy A+, o powierzchni 5 000 m2, pozwolił na zapewnienie stałej dostępności naszego asortymentu, a także na optymalizację procesów logistycznych.

R.: Które produkty jako pierwsze pojawiły się w Państwa ofercie?
J.K.: W RAJAPACK pierwszym i wiodącym produktem były pudła kartonowe, uzupełniane na przestrzeni lat przez komplementarne produkty opakowaniowe oraz artykuły magazynowe i urządzenia do pakowania. Obecnie oferujemy naszym klientom 2 200 produktów opakowaniowych dostępnych od ręki, z dostawą na drugi dzień po złożeniu zamówienia. To najbogatsza oferta na rynku.

Zobacz ofertę RAJAPACK

R.: Jakie rodzaje opakowań mają obecnie największy potencjał na polskim rynku?
J.K.: Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży e-commerce, dużym zainteresowaniem cieszą się usługi pozwalające projektować opakowania dopasowane do aktualnych potrzeb klienta. Mam na myśli opakowania tworzone na wymiar lub z możliwością spersonalizowanego nadruku. Niezmiennie świetnie rotują produkty marki RAJA, które wyróżnia dobra jakość i przystępna cena, m.in. pudła kartonowe, opakowania wysyłkowe, taśmy samoprzylepne, folie stretch, etykiety i woreczki foliowe.

R.: Czy warunki dostway wpływają na wybór konkretnych opakowań?
J.K.: Komfortowe i elastyczne warunki zakupów są bardzo istotne. Przede wszystkim ważna jest możliwość zamówienia szerokiego asortymentu w niewielkich ilościach, jak i dużych partii u jednego dostawcy. Firmę wyróżnia także innowacyjność. W 2015 r. uruchomiliśmy unikalną usługę RAJAPRINT dostępną na naszej stronie www.rajapack.pl, która pozwala samodzielnie zaprojektować nadruk z logo firmy na taśmach samoprzylepnych i torbach ozdobnych.

R.: Dla jakiego segmentu klientów sprzedają Państwo najwięcej produktów?
J.K.: Nasi najwięksi klienci to firmy z sektora e-commerce o zróżnicowanym asortymencie, marki z branży elektronicznej, farmaceutycznej, reklamowej, a także firmy produkcyjne, logistyczne i kurierskie. Wybór 2 200 artykułów stale magazynowanych, dostępnych na drugi dzień po zamówieniu, pozwala zaspokoić różnorodne potrzeby opakowaniowe klientów prowadzących zupełnie odmienne biznesy.

R.: Na jakie rynki już trafiają Państwa produkty? Czy planowane jest rozszerzenie działalności o nowe kraje?
J.K.: Grupa RAJA dąży do ekspansji w Europie Środkowej i Wschodniej, optymalizując jednocześnie funkcjonowanie wszystkich filii. W tym planie główną rolę odgrywa nasz polski oddział, który dystrybuuje produkty do klientów w Polsce, a od września 2015 roku realizuje również zamówienia na produkty RAJAPACK płynące z Czech. Na jesieni tego roku planujemy rozpocząć dystrybucję na rynek słowacki.

R.: Co miało największy wpływ na rozwój firmy RAJAPACK?
J.K.: Decydującą rolę odegrało wprowadzenie – wraz z wejściem do Grupy RAJA – unikalnego modelu biznesowego opartego na wielokanałowości – docieramy do klientów poprzez katalog drukowany i interaktywny, nowoczesny  i funkcjonalny sklep online, telefoniczne centrum relacji z klientami, a także przez naszych przedstawicieli handlowych w terenie. Wielokanałowość w połączeniu z kompleksową ofertą dostępną natychmiast po zamówieniu oraz wysoki poziom usług to główne czynniki decydujące o przewagach konkurencyjnych RAJAPACK.

Skorzystaj z promocji w RAJAPACK

R.: Czy oferta firmy powiększy się o nowości w najbliższym czasie?
J.K.: Nie sposób wymienić wszystkich nowości – jako lider rynku ciągle stawiamy na innowacje. Warto wymienić chociażby nowe urządzenia produkujące wypełniacze foliowe i papierowe.

R: Jak podsumowałby Pan rok 2015?
J.K.: Ubiegły rok był bardzo udany. Wprowadzenie nowych produktów pozwoliło stworzyć jeszcze bardziej kompleksową ofertę, dopasowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów. Dowodem na to jest duży przyrost kontrahentów, a także korzystny bilans przychodów. Znaczącym wydarzeniem było otworzenie nowego kanału dystrybucyjnego na Europę Środkową, co przełożyło się nie tylko na zwiększone obroty, ale także większą siłę nabywczą. Tym samym nasza oferta jest jeszcze bardziej konkurencyjna.

R.: Gdzie widzą Państwo firmę w perspektywie 5 lat?
J.K.: Celem na przyszłość jest osiągnięcie i utrzymanie, dzięki rozbudowanej ofercie produktowej i wysokiej jakości usług, pozycji lidera w opakowaniach oraz pozostanie preferowanym i kompleksowym dostawcą na rynku B2B.

R.: Dziękujemy bardzo za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów.
J.K.: Dziękuję również.


Jarosław Kamiński
Dyrektor Zarządzający
RAJAPACK Sp. z o.o.