Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, pod koniec marca obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Przez ten czas z małego zakładu rzemieślniczego stał się firmą działającą w skali międzynarodowej, która zatrudnia około 200 osób. Obecnie nowoczesnością i jakością obsługi wygrywa konkurencję z innymi firmami europejskimi oraz generuje milionowe zyski. Przychody słupskiej spółki w tym roku mają wynieść 144,5 mln zł. Eksport już w 2012 roku stanowił ponad 60% sprzedaży i dalej rośnie. Od 2004 r. Plast-Box jest notowany na GPW.

Jubileusz 30-lecia Plast-Boxu
Kluczem do obecnej pozycji rynkowej Plast-Boxu są innowacyjne technologie. Plast-Box w latach 2010-2012 dokonał inwestycji o wartości 40 mln zł, dzięki którym spółka dysponuje obecnie jednym z najnowocześniejszych w Europie, wysoko zaawansowanym technologicznie parkiem maszynowym. Dotyczy to zarówno fabryki w Słupsku, jak i w Czernihowie na Ukrainie. Umożliwia to spółce oferowanie produktów o światowej jakości, a w konsekwencji zdobywanie wymagających europejskich klientów oraz konkurowanie z najlepszymi podmiotami na tym kontynencie. Obecnie Plast-Box eksportuje opakowania do niemal wszystkich krajów Unii Europejskiej, w tym m.in. na wymagający rynek niemiecki, brytyjski, francuski oraz do krajów skandynawskich. Ponadto około połowa eksportu trafia na Wschód, m.in. na Ukrainę i do Rosji. Klientami Plast-Boxu są zarówno duże firmy produkcyjne głównie z branży spożywczej i chemicznej, jak i małe spółki rodzinne, oferujące przetwory warzywne lub owocowe.

Podstawą oferty Plast-Boxu są zaawansowane technicznie pojemniki plastikowe, zazwyczaj w formie zamykanego wiaderka z pokrywką. Spełniają one surowe normy bezpieczeństwa stawiane opakowaniom służącym do przechowywania m.in. produktów spożywczych i substancji chemicznych. Są oferowane w pełnej palecie barw lub przeźroczyste. Mogą być zdobione nadrukiem offsetowym bądź w nowej technologii IML (In-Mould-Labeling), która polega na wykonaniu etykiety o fotograficznej jakości obrazu, zgodnie z przekazanym przez klienta projektem, wgrzanej w powierzchnię pojemnika w trakcie procesu produkcyjnego.

- Korzenie spółki sięgają 1983 roku, kiedy to bracia Waldemar i Grzegorz Pawlakowie założyli zakład rzemieślniczy produkujący artykuły gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych. Wykorzystali w tym celu stare zabudowania. Na kominie kotłowni, służącej ogrzewaniu tych obiektów, miały wówczas swoje gniazdo bociany. Bracia Pawlakowie zdecydowali się przenieść gniazdo na sąsiedni dach. Nie było to łatwe zadanie, wymagało zaangażowania kilku osób i dźwigu. Po zakończeniu całej operacji bociany zignorowały jednak gniazdo w nowym miejscu i przystąpiły do odbudowania domu na kominie. Dopiero kolejne kilkudniowe próby zachęcenia małżeństwa bocianów do zmiany lokum okazały się skuteczne. Po 30 latach możemy stwierdzić, że bociany przyniosły szczęście naszej spółce. Mam nadzieję, że to szczęście jeszcze przez wiele lat Plast-Boxu nie opuści, czego życzę naszym akcjonariuszom, partnerom biznesowym i wszystkim pracownikom – mówi Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.