Kamis – największy krajowy producent przypraw uzyskał nakaz sądu na wstrzymanie sprzedaży i reklam niektórych produktów konkurencyjnej firmy Prymat.

Kamis oskarżył Prymat o nieuczciwą konkurencję i naśladownictwo czterech opakowań.
Prymat nie zgodził się z zarzutami i zapowiedział odwołanie. To już druga tego typu sprawa przeciwko Prymatowi . Kamis prowadzi także spór z krajową spółką austriackiej firmy Kotanyi. Proces dotyczy produktów w opakowaniach szklanych, które zdaniem Kamisu – kształtem i kolorystyką są zbliżone do jej słoików.
Firma coraz częściej pada ofiarą naśladownictwa dlatego spokojnie nie będzie patrzeć na kradzież własności intelektualnej – argumentuje Robert Kamiński założyciel i prezes Kamisu.
Na wypracowanie marki firmy przeznaczano dużą część jej budżetu – nie dziwi więc fakt że nie chce ona pozwolić na podszywanie się pod już wypromowane produkty.
Sąd powoła zatem biegłego który pomoże wyjaśnić cała sprawę.

Przykłady sporów sądowych spółek z branży spożywczej można mnożyć i zdaniem obserwatorów rynku strategia niektórych firm rzeczywiście opiera się na korzystaniu z dobrej opinii konkurenta z branży. Wystarczy wymienić spór rozlewni wód Nałęczowianka ze spółką Nałęczów Zdrój o kopiowanie znaku na etykiecie, czy spór Agrosu Fortuny z firmą Maspex o fałszowanie produktu i nieuczciwą konkurencję – sprawa dotyczyła opakowania na sok "Karotella", które do złudzenia przypominało opakowanie dobrze znanej na rynku "Karotki" - produkowanej przez Agros Fortunę.
Źródło: ''

Komentarze