Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych Pro-Marka planuje nasilenie kampanii przeciw podróbkom i towarom podobnym.

Prowadzona wspólnie z policją akcja ma być skierowana głównie przeciw niektórym sieciom handlowym, które zachęcają do naśladownictwa markowych dóbr swych dostawców pod tzw. własną marką sklepu.Według Pro-Marki, do produktów najbardziej narażonych na podrabianie i naśladownictwo należą alkohole i kosmetyki.
- Wytworzenie podróbek i produktów podobnych jest w tych branżach tanie, a zysk bardzo duży.

Według stowarzyszenia, coraz bardziej popularne staje się naśladownictwo - trudniej je udowodnić, a produkty podobne nie są tak zdecydowanie ścigane jak podróbki, czyli tanie kopie oryginalnych markowych towarów.
W zaplanowanej na początek 2003 r. nowej kampanii przeciw produktom podobnym Pro-Marka chce wykorzystać zagraniczne doświadczenia, m.in. z Hiszpanii, gdzie opracowano zasady analizy optometrycznej przy użyciu specjalistycznych urządzeń. Pozwalają one dokładnie porównać kolorystykę i formę opakowania.

Pro-Marka zrzesza prawie 50 producentów wyrobów markowych w tym m.in.: Coca Cola, Gillette, Johnson & Johnson, Nokia, Procter & Gamble, Winiary, Pudliszki, Wrigley.

www.marka.pl
Źródło: ''