1 marca rozpoczęła się kampania edukacyjna na rzecz produktów markowych "Wybierz Markowe". Inicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie ProMarka. Na konferencji prasowej rozpoczynającej kampanię przy jednym stole usiedli prezesi firm na co dzień często ze sobą konkurujących.

Wybierasz mrożonki "Hortexu" czy "Hortino", cukierki "Michałki" czy może "Michaszki"?
Problem wydaje się banalny jednak wytwórcy niektórych produktów w sposób świadomy wykorzystują wygląd opakowań, symbole, elementy znaków graficznych, kolory wyrobów znanych przywłaszczają tożsamość markowej firmy, która buduje ją przez długie lata.

Stąd pomysł na zwiększenie świadomości klientów - mówi Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny ProMarka. - Chcemy, aby zdali sobie sprawę, że produkty dobrych marek niekoniecznie muszą być drogie, przez co nieprzystępne dla większości klientów. Na pewno niejednej kobiecie zdarzyło się połakomić na płyn do naczyń czy krem po zaskakująco niskiej cenie. Zazwyczaj te produkty są mniej wydajne i w efekcie musimy je częściej kupować.

Wytwórcy produktów markowych zainwestowali w naszym kraju 14 miliardów złotych i utworzyli 60 tysięcy nowych miejsc pracy. Prowadzą ciągłe prace badawcze, co przekłada się na innowacyjność i poprawę jakości. To wytwórcy produktów markowych wprowadzają nowe standardy w produkcji i są inicjatorami zmian w zarządzaniu. Cechuje ich odpowiedzialność społeczna i ekologiczna. Angażują się w największe akcje charytatywne, np. "Odnawiamy nadzieję", czy profilaktykę raka piersi. Wiele marek kojarzonych jest również z działaniami edukacyjnymi - dbaniem o higienę wśród przedszkolaków, pielęgnowaniem kobiecości, profilaktyką próchnicy.


W 50 miastach Polski pojawiło się 4.000 billboardów z napisem "Zarezerwowane dla produktów markowych". Billboardy przedstawiać będą wartości produktów markowych wkomponowane w logotypy biorących udział w kampanii marek. Wyjątkowość kampanii polega na zjednoczeniu sił 10 wytwórców produktów markowych: Dr Irena Eris, Heinz, Inco Veritas, Johnson & Johnson, Nestle, Pekaes Multispedytor, PKN Orlen, Procter & Gamble, UFT Bakalland, Unilever.


Źródło: ''