Katarzyna Łasińska w rozmowie o klientach i rozwoju firmy RSC Auto ID. Zapraszamy do lektury kolejnej odsłony naszego cyklu wywiadów z ekspertami z branży opakowań.

Katarzyna Łasińska - absolwentka studiów graficznych i marketingowych. Posiada doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania opakowań, a także szeroko-pojętego marketingu. Nadzoruje liczne projekty w zakresie promocji opakowań i rozwiązań automatycznej identyfikacji, a także zajmuje się organizacją eventów i szkoleń.

 

Redakcja: Jak wyglądał początek działalności Państwa firmy?
Katarzyna Łasińska: Firma RSC Auto ID Distribution działa od 1997 roku – początkowo tylko w zakresie automatycznej identyfikacji. W 2004 roku w zakres działalności firmy weszła konfekcja etykiet i taśm termotransferowych, która doskonale uzupełniała wcześniejszą ofertę o media dla drukowania kodów kreskowych i etykiet identyfikacyjnych. Natomiast kilka lat później powstała drukarnia etykiet samoprzylepnych i opakowań RSC Auto ID – dająca firmie dodatkową możliwość produkcji etykiet zadrukowanych fleksograficznie i cyfrowo. Dzięki połączeniu tych wszystkich działalności, RSC Auto ID obecnie może oferować kompletne rozwiązania dla wszystkich sektorów rynku – wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba użycia etykiet, automatyzacji etykietowania i znakowania, a także optymalizacji procesów, tj. we wszystkich ogniwach łańcucha dostaw.


WIĘCEJ NA TEMAT HISTORII RSC AUTO ID

 

R.: Skąd pomysł na pracę w takiej branży?
K.Ł.: Automatyczna identyfikacja w połączeniu z etykietami i kodami kreskowymi to przede wszystkim ogromny zakres zastosowań w firmach produkcyjnych, magazynach, transporcie, logistyce, handlu i dystrybucji wielu branż. Są to rozwiązania i produkty, na które od wielu lat jest i jeszcze długo będzie zapotrzebowanie i w której trudno się nudzić z uwagi na ilość dostępnych możliwości i stale pojawiające się nowinki techniczne. Ponadto branża auto id, znakowania i etykietowania poszerza grupę swoich klientów docelowych o coraz to nowe zastosowania – pojawia się już na coraz szerszą skalę w szpitalach, biurach, sektorze usługowym, szkołach czy sporcie. Do tego utworzenie własnej drukarni etykiet było strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o poszerzenie zakresu usług RSC Auto ID – nie tylko dlatego, że otworzyło firmie drogę do nowego segmentu odbiorców, ale też dlatego, że pozwoliło nam spojrzeć inaczej – bardziej kreatywnie – na temat znakowania i etykietowania.


SZCZEGÓŁY DOT. DRUKARNI RSC AUTO ID

 

R.: Jak rozwinęła się branża znakowania i etykietowania na przestrzeni lat?
K.Ł.: Branża znakowania i etykietowania rozwija się nieustannie, wprowadzając w swoje kręgi nowości z zakresu IT, automatyki, elektroniki, poligrafii – co widać po rozszerzanych regularnie kategoriach produktów. Aktualnie twórcy rozwiązań auto id ukierunkowują się na mobilność, Internet Rzeczy i przekazywanie/dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, a w przypadku systemów etykietujących na automatyzację i optymalizację zachodzących w przedsiębiorstwie procesów – wszystko w celu zwiększania efektywności pracy. 


R.: W jaki sposób klienci reagują na te zmiany? 
K.Ł.: Na przestrzeni lat produkty takie jak etykiety, kody kreskowe i urządzenia z nimi związane stały się codziennością nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, a oczekiwania klientów względem takich firm, jak RSC Auto ID zaczęły dotykać zakresu ich wiedzy, know-how i wartości dodanych w postaci np. profesjonalnego wsparcia technicznego. Na potrzeby klientów zmieniło się również podejście do prezentacji oferty. Przedstawianie poszczególnych grup produktów przekształciło się w koncepcję rozwiązań, które są odpowiedzią na sposób, w jaki przedsiębiorstwa chcą podchodzić do swoich problemów – kompleksowo.

 

R.: Dla jakiego segmentu klientów sprzedają Państwo najwięcej produktów?
K. Ł.:
Nasze produkty trafiają do pełnego przekroju segmentów rynku, wszędzie tam, gdzie jest zapotrzebowanie na znakowanie, etykietowanie i identyfikację, tj. w zakładach produkcyjnych, na magazynach, w logistyce i transporcie oraz handlu i dystrybucji. Podstawowym jednak rynkiem docelowym dla rozwiązań RSC Auto ID jest sektor produkcyjny, w którym zastosowanie znajdują praktycznie wszystkie kategorie naszych produktów.

 

R.: Czego szukają u Państwa klienci?
K.Ł.:
Z uwagi na to, że posiadamy w ofercie najwyższej jakości urządzenia i technologie klasy przemysłowej, producenci znajdują u nas optymalne rozwiązania niezależnie od prowadzonej przez siebie działalności. Oferujemy m.in. przemysłowe drukarki etykiet, skanery i weryfikatorów kodów kreskowych, komputery mobilne, etykieciarki, systemy sieci bezprzewodowej, a także media dopasowywane do indywidualnego zastosowania, gwarantujące najwyższą jakość i trwałość nadruku.


WIĘCEJ O KOMPLEKSOWYCH ROZWIĄZANIACH DLA SEKTORA PRODUKCYJNEGO

R.: Jakie rozwiązania cieszą się ostatnio największą popularnością?
K.Ł.:
Największą popularnością cieszą się rozwiązania związane z będącymi na topie tematami „automatyzacji” i „optymalizacji”. W przypadku znakowania i etykietowania są to rozwiązania automatyzujące etykietowanie produktów jednostkowych i opakowań zbiorczych, a w przypadku szerzej pojętej automatycznej identyfikacji – rozwiązania optymalizujące procesy wszystkich etapów łańcucha dostaw, a konkretniej rozwiązania: 

  • bezprzewodowe w warunkach przemysłowych,
  • dla celów komunikacji i zarządzania personelem,
  • dla obsługi towarów przychodzących,
  • dotyczące składowania i inwentaryzacji,
  • dla kompletacji zamówień,
  • dla obsługi towarów wychodzących,
  • dla transportu i logistyki,
  • dla sprzedaży i dystrybucji.

 

R.: Jakie są Państwa plany na drugą połowę 2016 roku?
K.Ł.: Po wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskiem zgodnego z normami ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004, nasze plany na najbliższy czas obejmują przede wszystkim zmiany związane z siedzibą firmy i połączeniem biura i serwisu razem z drukarnią i zakładem produkcyjnym, które aktualnie mieszczą się w różnych punktach Warszawy. Na terenie drukarni staną w tym czasie nowe maszyny poligraficzne – inwestycje te mają na celu zwiększenie możliwości RSC Auto ID w produkcji etykiet fleksograficznych, a także rozwój technologii cyfrowych oraz uszlachetnień druku.

 

R.: Jak zatem będzie wyglądała Państwa działalność w najbliższych latach?
K.Ł.:
Jeśli chodzi o naszą działalność, to przede wszystkim oficjalnie poszerzyliśmy strukturę firmy o nowy dział – Dział R&D. W ramach badań i rozwoju będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami związanymi z dziedzinami druku etykiet i opakowań oraz dziedziną automatycznej identyfikacji. Natomiast oferta firmy, oprócz wprowadzania nowości z istniejących już kategorii produktowych, będzie uzupełniana o segment rozwiązań głosowych i aplikacji mobilnych.


RSC AUTO ID

 

Katarzyna Łasińska 
Marketing Manager
RSC Auto ID