Co-packer jest firmą wyspecjalizowaną w pakowaniu. Współpracuje ona z producentami różnego rodzaju wyrobów spożywczych, kosmetycznych i chemicznych, dostarczając im usługi od najbardziej podstawowych do coraz bardziej kompleksowych.

Co-packer jest traktowany jako część Twojego własnego zakładu produkcyjnego. Firma Co-packer Dostosowuje się pod względem kontroli jakości, planowania zapasów oraz terminów tak aby być integralnym elementem procesu produkcyjnego i logistycznego zakładu z którym współpracuje.

Co-packer skupia się przede wszystkim na pakowaniu. Dzięki temu posiada doskonałą znajomość całej branży, począwszy od procesów technologicznych, przez doskonałe rozeznanie w dostępnych surowcach i półproduktach aż po znajomość wymogów prawnych i trendów na rynku.

Często jednak prace zlecane co-packerom wykraczają poza obszar pakowania i wiążą się z przerzuceniem pewnych etapów produkcyjnych na co-packera. Co-packera różnią od zwykłego dostawcy bardzo partnerskie stosunki ze swoimi klientami. Przykładowo zwyczajem jest tzw. otwarta kalkulacja cen, gdzie klient dokładnie widzi co składa się na cenę usługi.

Kiedy warto zastanowić się nad zlecaniem części swojej produkcji na zewnątrz? Współpracę z co-packerem powinieneś nawiązać, gdy:

- Produkcja i sprzedaż Twojego wyrobu nie jest równomierna. Oszczędzasz wówczas koszty związane z utrzymywaniem stałego zespołu pracowników.

- Twoja firma nieustannie się rozwija. Inwestowanie wówczas w dalszy rozwój i sprzedaż, przynosi zdecydowanie wyższy zwrot niż inwestowanie w zakupy maszyn pakujących.

- Chcesz zaskakiwać rynek innowacyjnością swojego produktu. Rynek opakowań bardzo szybko się zmienia. Chcąc nadążyć za wszystkimi nowościami, musiałbyś przeznaczać każdego roku spory kapitał na nowe technologie. Współpracując z co-packerem przenosisz te koszty poza swoją firmę.

- Potrzebujesz szybko wypuścić produkt na rynek. Nasze doświadczenie gwarantuje Tobie lepsze terminy.

- Nie posiadasz technologii, która spełniłaby Twoje bieżące oczekiwania.

- Twój zakład jest tymczasowo zamykany z powodu remontu.

- Twój magazyn jest wypełniony produktem, który wymaga zmiany koncepcji opakowania aby jego sprzedaż była możliwa.


Źródło: ''