Innowacyjna koncepcja podwójnego opakowania margaryny Lätta wprowadzonego niedawno na rynek została zrealizowana w oparciu o doświadczenie zakładów RPC Bebo Plastik w technologii termoformowania i wstępnego drukowania na folii.

Opakowanie Lätta im Frischeduo składa się z dwóch porcji 100 g - oznaczonych odpowiednio napisem „Knick!” i „Knack!” - których połączone krawędzie są perforowane. Po zakupie pojemniki można łatwo przełamać, aby podczas używania pierwszej porcji druga pozostała zamknięta i dłużej zachowała świeżość.

Koncepcja ta została stworzona głównie z myślą o rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych, dla których typowe pudełko margaryny może być nieodpowiednie, a poza tym jest to tez wygodna wielkość opakowania do konsumpcji w pracy lub na pikniku.

Firma Unilever zwróciła się do przedsiębiorstwa RPC Bebo Plastik - które dostarcza już pojemników do produktów marki Lätta w innych pojemnościach - z prośba o przekształcenie tej koncepcji w funkcjonalne opakowanie z naciskiem na łatwość konfekcjonowania i wygodę użycia oraz atrakcyjną prezentację.

W oparciu o swoje doświadczenie produkcyjne zakłady RPC Bebo Plastik opracowały metodę tworzenia perforacji w procesie termoformowania, co jest trudnym zadaniem w przypadku tworzywa PP. Dodatkowo dwupak Frischeduo zaprojektowano tak, aby mieścił się w gniazdach do standardowych pojemników 500 g margaryny Lätta, dzięki czemu konfekcjonowanie może odbywać się na istniejących liniach napełniających firmy Unilever.

Na pojemnikach nalepiane są etykiety, a wieczka zdobione są opatentowaną przez Bebo techniką drukowania przed termoformowaniem, co zapewnia doskonałą prezentację na półce i spójne oznakowanie całej rodziny produktów, ponieważ inne wersje pojemnościowe Lätta są zdobione w ten sam sposób.

Unilever wspiera premierę produktu dużą kampania reklamowa podkreślającą korzystny wpływ na zdrowie niskotłuszczowego miksu oraz wygodę dwupaków dla młodych konsumentów prowadzących aktywny tryb życia.

Źródło: RPC
Źródło: ''