Opakowania linii brązowej słodyczy firmy Krakowski Kredens zwyciężyły w edycji konkursu ART OF PACKAGING 2008 – Professional. Z kolei Perłę wśród Opakowań w edycji ART OF PACKAGING 2008 – Debiuty zdobyło „Opakowanie na pralinki ‘City story’ i ‘Monkey business’” autorstwa Joanny Chabielskiej z Akademii Sztuk Pięknych z Wrocławia.

23 lutego, podczas Wielkiej Gali Finałowej Konkursu na najlepsze opakowanie roku ART OF PACKAGING 2008, która odbyła się w Teatrze Polskim w Poznaniu, wyłoniono Perły wśród Opakowań: w edycji Debiuty oraz Professional.



Ocelot - ruch, muzyka, teatr eksperymentalny. W wieczór ART OF PACKAGING gości wprowadził w świat marzeń…



Katarzyna Jędrzejczyk – przedstawiciel zarządu firmy Krakowski Kredens, odebrała statuetkę Perła wśród Opakowań w konkursie ART OF PACKAGING - Professional.


Izabela E. Kwiatkowska – prezes Grupy Medialnej European Media Group oraz Przewodnicząca Jury wręcza statuetkę Joannie Chabielskiej z ASP z Wrocławia - zwyciężczyni konkursu ART OF PACKAGING – Debiuty.

Zwycięzca ART OF PACKAGING - Debiuty


Opakowanie na pralinki „City story” i „Monkey business”
Autor: Joanna Chabielska
Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław
Surowiec wykorzystany: karton, papier samoprzylepny, wstążka, aksamitka, nici, klej

Pudełka te mają trafić do konkretnego odbiorcy - wymagającego, młodego, kreatywnego konsumenta. Każde z opakowań jest sześcianem, w który, za pomocą form geometrycznych przypominających klocki Tetris, wbudowana została przestrzeń.

Opakowanie „City Story” nawiązuje kolorem i kształtem do struktury miasta. Ścianki o różnych wysokościach przywodzą na myśl metropolię. Ażurowa pokrywka pokazuje cząstkę tego świata. Pralinki jako dopełnienie całości mogłyby być w kształtach samochodów, ludzi.

W drugim opakowaniu „Monkey Business” („Małpie figle”) znajdują się małe pudełeczka. Podobnie jak puzzle, choć niezależnie od siebie, tworzą jedną całość. Można je wyjmować, układać, dzielić. Element rozrywki oraz humoru to mocny impuls do docenienia produktu przez konsumenta znudzonego monotonią dostępnego asortymentu.

Zwycięzca ART OF PACKAGING - Professional




Linia słodyczy tzw. linia brązowa
Właściciel opakowania i zgłaszający: Krakowski Kredens Sp. z o.o.
Projekt opakowania: Igor Banaszewski
Linia opakowań na słodycze utrzymana jest w tonacji ecru brąz.

Czekolada z fiołkiem w kartoniku jest niebanalnym produktem wykonanym ręcznie przez cukiernika. Płatki fiołków są naturalne, kandyzowane. Opakowanie zawiera okienko, aby największa atrakcja produktu - płatki fiołków były widoczne dla konsumenta. Ze względu na fakt, że jest sześć rodzajów czekolad, ekonomicznie zaprojektowano i wyprodukowano dla nich jeden rodzaj kartonika. Elementem rozróżniającym jest naklejka – opaska wykonana dla każdego rodzaju czekolad w innym kolorze (czekolada z miętą - zielona, z solą - popielata, z płatkami róży - różowa). Drugim produktem w linii brązowej jest czekolada gorzka, wykonana ręcznie przez cukiernika. Zaprojektowano ją w taki sposób, aby znalazło się na niej logo Krakowskiego Kredensu.

Krówka krakowska w puszce jest wyrobem ręcznie produkowanym na maśle. Puszka zawiera etykietę, ponieważ w takiej samej puszce ze względów ekonomicznych pakowane są cukierki kukułki na wódeczce oraz śliwka w czekoladzie. Rozróżnieniem wizualnym jest kolor tła etykiet (kukułki – tło brązowe, śliwka – tło fioletowe).

Jury doceniło linię brązową opakowań Krakowskiego Kredensu przede wszystkim za profesjonalizm w budowaniu marki, jakość ich wykonania oraz koncepcję marketingową.

Nagrody

Zwycięzca konkursu ART OF PACKAGING - Professional otrzymał prestiżową, ręcznie wykonaną, szklaną statuetkę – Perła wśród Opakowań, stworzoną w jednej z niewielu w Europie szkole dmuchaczy szkła, która znajduje się w austriackim Tyrolu i kształci specjalistów dla fabryki Swarovskiego oraz prawo do używania znaku towarowego AoP na nagrodzonym produkcie i wszelkich materiałach promocyjnych.

Zwycięzca ART OF PACKAGING - Debiuty otrzymał również statuetkę, a także miesięczny staż wartości 2000 złotych w międzynarodowej agencji brandingowej Dragon Rouge w Warszawie oraz nagrodę pieniężną w wysokości 5000 zł ufundowaną przez Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Zwycięzca plebiscytu „Opakowanie publiczności”, wyłoniony w drodze głosowania internetowego, które potrwa do końca marca br., spośród nominacji w edycji Debiuty, otrzyma płatny staż w wysokości 2500 zł w agencji reklamowej specjalizującej się w kreacji strategii wizualnej marek produktowych i korporacyjnych Studio DN Design Group w Warszawie.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii ART OF PACKAGING - PROFESSIONAL

Zwycięzca kategorii: OTWARTEJ
Komplet opakowań „Deni Cler”
Właściciel opakowania i zgłaszający: Gustaw Studio
Projekt opakowania: Jarosław Rusiński, Joppol
Wykonawca: Zakład Poligraficzny Dariusz Głogowski


Zwycięzca kategorii OPAKOWANIE PRAGNIENIA
Żubranko
Właściciel opakowania i zgłaszający: Polmos Białystok
Projekt opakowania: Viola Śpiechowicz
Wykonawca: Atut Polska


Zwycięzca kategorii OPAKOWANIE SMAKU (ZWYCIĘZCA)
Linia słodyczy - linia brązowa
Właściciel opakowania i zgłaszający: Krakowski Kredens
Projekt opakowania: Igor Banaszewski


Zwycięzca kategorii OPAKOWANIE ZDROWIA I URODY

Ellexir
Właściciel opakowania i zgłaszający: Avantgarde Design
Wykonawca: Avantgarde, Unicum, Alcan Packaging (Cebal Tuba Łódź)
Użytkownik: Biogened


Zwycięzcy poszczególnych kategorii ART OF PACKAGING – DEBIUTY

Zwycięzca kategorii: Opakowanie Brzdąc
Torba dla sklepu dziecięcego na ubrania i akcesoria
Agnieszka Brzezińska
Akademia Sztuk Pięknych, Łódź


Zwycięzca kategorii: Opakowanie Free Style
Green Light - opakowanie na żarówki energooszczędne
Susana Kot
Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław


Zwycięzca kategorii: Opakowanie Life Style (ZWYCIĘZCA KONKURSU)
Opakowanie na pralinki „City story”
i „Monkey business”
Joanna Chabielska
Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław



Zwycięzca w kategorii: Opakowanie NA MIARĘ
ButterfLINE
Artur Antkowiak
Freelancer


Zwycięzca w kategorii: Opakowanie SMAKOWITE
Opakowanie herbaciane
Edyta Jezierska
Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław


Zwycięzca w kategorii: Opakowanie W RUCHU
Black Bag
Miranda Laskowska
Akademia Sztuk Pięknych, Gdańsk


Zwycięzca w kategorii: Opakowanie WSTYDLIWE
Opakowanie na prezerwatywy
Justyna Czołnowska
Akademia Sztuk Pięknych, Łódź


Więcej na www.artofpackaging.pl
© EMG/Tomasz Zawal

Media i PR kontakt:
EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o.
ul. Fredry 1/18
61-701 Poznań
tel.: +48 61 855-19-90

Kinga Rozmiarek
Biuro Konkursu ART OF PACKAGING
biuro@artofpackaging.pl

Monika Mikołajczak
Executive Editor
PACKAGING POLSKA
monika@printernet.pl



Źródło: ''