W 2012 r. wydatki Polaków na pakowane produkty spożywcze mają wynieść 16 mld EUR. Będzie to o 15% więcej niż w ubiegłym roku.

- Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wygodni i wybierają produkty łatwe w użyciu - mówi Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol, która w przyszłym roku zainwestuje ok. 80 mln PLN w nowe linie do konfekcjonowania sera dojrzewającego. Moce produkcyjne zakładu wzrosną z 40 do 100-150 ton na dobę.

Z raportu firmy badawczej Euromonitor International wynika, że nabiał jest grupą pakowanych produktów spożywczych, na którą wydajemy najwięcej. W 2007 r. było to ponad 3 mld EUR, a do 2012 r. wydatki te będą o ok. 1 mld EUR wyższe.

Wydatki na pakowane słodycze wzrosną z ok. 1,7 do 2 mld EUR. Z kolei kwoty wydawane przez Polaków na pakowane produkty zbożowe (wyroby piekarskie, ciastka oraz płatki śniadaniowe) będą rosły o ok. 5% rocznie i w 2012 r. wyniosą ponad 3 mld EUR.

Źródło: Rzeczpospolita
Źródło: ''