Firma The Lancôme Laboratories wybrała Glass Polymer (DN011) firmy Eastman na materiał na opakowanie swego nowego produktu do pielęgnacji skóry. Opakowanie jest formowane metodą wtrysku z rozdmuchem formy. Wykorzystany materiał opakowaniowy cechuje unikalna kombinacja takich cech jak idealna krystaliczna przejrzystość, połysk, odporność na czynniki chemiczne. Pojemnik i wieczko stanowią dwie półkule. Podwójna struktura ścian obu półkul jest spojona za pomocą spawania ultradźwiękowego.

Podwójna ścianka tego opakowania została uzyskana przez osadzenie wewnętrznej lakierowanej powłoki w transparentny odpowiednik. Taka konstrukcja pozwoliła uzyskać unikalny i wyjątkowo uderzający efekt optyczny, ponieważ wewnętrzna kula wydaje się jakby lewitować pośrodku zewnętrznej sfery. Efekt przejrzystości w powiązaniu dużą grubością ścian opakowania z Glass Polymer daje ciekawe wrażenia kinetyczne, np. odczucie sporej wagi przedmiotu. Opakowanie w tej postaci jest wizytówką niezwykle odkrywczego i luksusowego produktu oraz wizji innowacyjnego opakowania. Producentem opakowania jest francuska firma AURIPLAST.



W porównaniu z tak konkurencyjnym materiałem jak PMMA czy styreny, Glass Polymer firmy Eastman zapewnia większą odporność na nacisk czy zniszczenie co jest kluczową własnością w przedmiotach codziennego użytku.

Tworzywo Glass Polymer jest dobrym materiałem do produkcji wszelkiego rodzaju opakowań np. butelek o wysokiej estetyce dzięki wyjątkowej przeźroczystości oraz odporności na udary. Tworzywo Glass Polymer daje wysoki połysk oraz wyjątkową przepuszczalność światła - ponad 90 procent łącząc czysty wygląd z poczuciem wysokiej jakości, szczególnie gdy ściany pojemnika są grube. Tworzywo Glass Polymer posiada doskonałą odporność chemiczną, dzięki czemu doskonale nadaje się do zastosowania zarówno w przypadku kosmetyków jak i środków higieny osobistej. Co więcej, materiał ten łączy wytrzymałość z elastycznością oraz nie pęka w przypadku upadku. Daje to ważne korzyści pod względem bezpieczeństwa przez cały okres żywotności produktu.

Źródło:
Źródło: ''