Zakłady RPC Containers Blackburn wyprodukowały wpadające w oko słoiki do odnowionej oferty orzechów na Boże Narodzenie z szerokiego asortymentu firmy Sainsbury’s. Nowe opakowanie zawiera 25% PET pochodzącego z recyklingu (rPET).

Firma Sainsbury’s już od lat używa słoików RPC, ale postanowiła wykorzystać nowy projekt opakowania do swojej oferty w 2007 r., aby odświeżyć wizerunek marki na półce. Za idealne rozwiązanie do tego celu firma uznała słoiki w kształcie kuli z szerokim otworem produkowane przez RPC Blackburn, dostępne w trzech wielkościach. Słoiki formowane wtryskowo z PET są lekkie i poręczne, dzięki czemu zapewniają maksymalna wygodę konsumentom, a zgrzewane zamkniecie zabezpiecza zawartość przed naruszeniem i zachowuje świeżość produktu.

Ważnym celem dla firmy Sainsbury’s było w tym roku zmniejszenie ilości wymaganego tworzywa sztucznego przez wykorzystanie w opakowaniu domieszki materiałów pochodzących z recyklingu odpadów pokonsumenckich. Dlatego wyprodukowane przez RPC Blackburn słoiki we wszystkich rozmiarach zawierają 25% tworzywa rPET. „Sainsbury’s stara się jak najbardziej ograniczyć swój wpływ na środowisko naturalne i z pomocą RPC Blackburn oszczędziliśmy niemal 16 ton nowego tworzywa sztucznego, realizując ten projekt” – poinformowała Natalie McCreesh, specjalista ds. rozwoju produktów w Sainsbury’s.



Pojemności 760 i 1340 ml były już dostępne w standardowym asortymencie RPC Blackburn, ale największy pojemnik – 1750 ml – został opracowany specjalnie na zamówienie Sainsbury’s. Siedem mieszanek orzechów oferowanych w tym roku, wśród których dostępna jest miedzy innymi mieszanka orzechów z suszonymi owocami o smaku grzanego wina, pakowanych jest w słoiki, które różnią się kolorowymi rękawami i dobranymi do nich pokrywkami.

Źródło: RPC
Źródło: ''