Nie od dziś wiadomo, że opakowanie ma znaczenie. Oczywiście, można dyskutować o wpływie opakowania na decyzje zakupowe, ale jedno jest pewne: konsumenci nie są obojętni wobec opakowania.

„Mały znaczy wiele” - wyniki badań konsumenckich dotyczących percepcji zamknięć strunowych

W badaniu przeprowadzonym przez Harris Poll, 81% respondentów zadeklarowało, że "zawsze", "często", lub "czasami" zauważają, gdy produkt pojawia się w nowym lub zmienionym opakowaniu. ELPLAST Europe postanowił pójść krok dalej i zapytał konsumentów, czy widzą różnice w poszczególnych typach zamknięć strunowych.

– „Portfolio ELPLAST to ponad 250 rodzajów EL-ZIP® Press-to-Close Zippers zróżnicowanych pod kątem profili, rozmiaru, funkcjonalności użycia, rodzaju aplikacji – mówi Izabela Celejewska, ELPLAST Europe Marketing Manager. – Wielość zamknięć, które oferujemy, wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, oczekiwań klientów oraz zmieniającego się rynku. Teraz nadszedł czas, by przekonać się czy konsumenci widzą różnice pomiędzy typami zamknięć wielokrotnego użytku i jak odbierają same zamknięcia strunowe. Stąd idea i realizacja badań jakościowych.

Co się okazało? Przede wszystkim badani doskonale rozróżniają poszczególne rodzaje EL-ZIP® Press-to-Close Zippers. 87,5% kobiet w wieku 43-55 wybrało zamknięcie strunowe z efektem dźwiękowym i dotykowym jako bezpieczne i wygodne, instynktownie potwierdzające, że opakowanie jest zamknięte. 79,2% konsumentów wybrało zamknięcie z niesymetrycznymi siłami otwarcia jako rozwiązanie przeznaczone dla większych gabarytowo produktów. Ten rodzaj zamknięcia jest łatwy do otwarcia przez konsumenta, a jednocześnie na tyle mocny, aby poradzić sobie w przypadku wywrócenia opakowania lub upadku z ciężką zawartością. Natomiast 68,8% kobiet wybrało zamknięcie wieloprofilowe od pojedynczego – jako znacznie łatwiejsze w otwieraniu i zamykaniu.

- „Jednym wynikiem byliśmy absolutnie zaskoczeni – potwierdza Ewa Alejników, ELPLAST Europe Development and New Project Director. – Nikt z badanych nie wskazał samoprzylepnej etykiety lub taśmy jako rekomendowanego zamknięcia. 100% respondentów wybrało zamknięcie strunowe jako wygodne i gwarantujące świeżość oraz jakość produktu. Konsumenci nie akceptują rozwiązań, które nie działają, lub działają "tylko trochę". Jeśli kupują produkt w opakowaniu z możliwością wielokrotnego zamknięcia, oczekują, że będzie ono działać do samego końca.”

- „Jakość zamknięcia silnie łączy się z ogólnym postrzeganiem produktu. Oznacza to, że niska jakość zamknięcia może spowodować postrzeganie produktu lub brandu jako ekonomicznego. I odwrotnie: zastosowanie wysokiej jakości zamknięcia może spozycjonować produkt znacznie wyżej w ocenie konsumentów” – dodaje Izabela Celejewska.

Badanie zostało wykonane w kwietniu 2018 przy współpracy z Arket Institute.

 

Zobacz podsumowanie badań i filmy

 

Źródło: ELPLAST Europe