Wydatki na reklamę w internecie rosną w tempie nawet do 65 proc. rocznie, a w tym roku serwisy internetowe mogą na reklamach zarobić nawet 230 mln zł - podaje "Gazeta Prawna". Najwięcej na internetową reklamę wydają branża finansowa i telekomunikacyjna.

Wydatki na reklamę w sieci rosną błyskawicznie - z niemal 90 mln zł w 2004 roku, w ubiegłym urosły do 150 mln zł, a tym sięgną blisko 230 mln zł. W innych mediach wydatki zmieniały się dużo wolniej - w telewizjach wydatki reklamowe rosły w tempie około 13 proc., a w gazetach – zaledwie 7 proc.

Specjaliści twierdzą, że internet będzie zabierał coraz więcej pieniędzy tradycyjnym mediom, jedną z ważniejszych przyczyn tego stanu rzeczy jest rosnąca liczba internautów w Polsce. W naszym kraju dostęp do sieci ma już bowiem prawie 10 mln osób.

Najchętniej za reklamę płacą firmy z branży finansowej, telekomunikacyjnej oraz rozrywkowej i kulturalnej, coraz częściej pojawiają się też reklamy produktów szybko zbywalnych, jak kosmetyki czy żywność.

Motorem rynku reklamy są nie tylko giganci, internet doceniają średni i mali przedsiębiorcy. To głównie im oferuje swoją ofertę tzw. linków sponsorowanych światowy gigant internetowy, obecny również i w Polsce - Google.

Źródło: Gazeta Prawna, Egodpodarka
Źródło: ''