Z szacunków domu mediowego IDMnet wynika że reklama internetowa ma coraz więcej zwolenników - w 2002 r. popyt na reklamę on-line wzrósł o ponad 37 proc. – do 33 mln zł z 24 mln zł w roku 2001. Według IDMnet, zwiększenie wydatków na reklamę w Internecie jest wynikiem m.in. wzrostu zaufania do tego rynku mediów.

IDMnet szacuje, że w 2003 r. rynek ten wzrośnie do 38 mln zł. W krajowym rynku reklam internetowych największy udział ma portal Onet.pl, który w roku 2002 miał 35-proc. udział w przychodach całego rynku e-reklamy w Polsce. Na drugim miejscu, z 18-proc. udziałem, był portal Wirtualna Polska. Najbardziej popularną formą reklamy on-line są banery reklamowe oraz tzw. mailing. Według IDMnet, największymi reklamodawcami w internecie są m.in. operatorzy telefonii komórkowej i stacjonarnej (Era GSM, Plus GSM, Telekomunikacja Polska, Netia), banki (m.in. BPH PBK, Lukas Bank, mBank) oraz producenci samochodów (Fiat, Peugeot i Volvo).

Na horyzoncie zauważyć można coraz większą świadomość użytkowników i zrozumienie dla wirtualnego świata. Moda na reklamę cieszy nie tylko inne firmy.
Zmiany na lepsze notuje także sieć vortali Citynet Media zajmująca się m.in. prowadzeniem serwisów branżowych ( www.tworzywa.com.pl, www.opony.com.pl, www.opakowania.com.pl, oraz www.wentylacja.com.pl ). Wpływ z reklam zamieszczanych na serwisach w styczniu br. wzrósł w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 32%. Pozwala to optymistycznie prognozować rok 2003.

Przygotowała Justyna Rutkowska
Źródło: ''