Do 2025 roku firma Nestlé planuje wprowadzić opakowania, które w całości będą nadawały się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad. Według Nestlé, należy pilnie zminimalizować wpływ tego typu opakowań na środowisko.

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu


- "Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych. Naszą ambicją jest wprowadzenie do 2025 roku opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku"
- powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Firma koncentruje się na trzech podstawowych obszarach:

  1. wyeliminowanie tworzyw sztucznych, które nie nadają się do recyklingu,
  2. zachęcanie do korzystania z tworzyw, które podlegają recyklingowi,
  3. eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych. 

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której, wraz z firmą Rekopol, dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski. 

- „Ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów” - mówi Edouard Simond, Dyrektor Techniczny Nestlé Polska S.A.

Ponadto Nestlé na opakowaniach plastikowych zamieści informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Zapobieganie temu, aby tworzywa sztuczne stały się odpadami w morzach i oceanach, jest jednym z głównych powodów, który stoi za deklaracją Nestlé.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

Źródło: Nestlé