Targi PAKFOOD zagospodarowały pawilon nr 3, w którym swoją ofertę przedstawiło 130 wystawców z Polski i zagranicy. Uwagę zwiedzających skupili głównie dzięki nowościom produktowym, wśród których znalazły m.in.: etykieciarki, czytniki, manipulatory, etykiety czy maszyny pakujące.

Niezapomniana edycja PAKFOOD!
Wśród wystawców znajdował się również laureat Złotego Medalu MTP, firma RADPAK. Podczas uroczystej gali otwarcia trzem wystawcom Targów PAKFOOD przyznano statuetkę Acanthus Aureus 2013 za najlepiej przygotowane stoisko. Wyróżnienie trafiło do firm: NOMATECH, Silny&Salamon oraz VELTEKO.

PAK-spotkania

Oprócz możliwości spotkania kluczowych na rynku producentów i dostawców opakowań, zwiedzający Targi PAKFOOD mieli okazję uczestniczyć w konferencjach organizowanych przez Polską Izbę Opakowań. Uczestnicy seminarium pt. „Kierunki i warunki rozwoju przemysłu opakowań w Polsce” dowiedzieli się, jakie czynniki determinują rozwój przemysłu i rynku opakowań, poznali badania naukowe wspierające rozwój tej branży, a także bieżące zagadnienia dotyczące ochrony prawnej wzornictwa. Równie interesująco wybrzmiało seminarium dotyczące opakowań do żywności, gdzie omówiono wymagania wobec opakowań do żywności w świetle przepisów, rolę opakowań w kształtowaniu jakości produktu, a także metody przedłużania okresu przydatności poprzez stosowanie opakowań aktywnych.

PAK-wnioski

- Zarówno Targi PAKFOOD jak i cały blok Polagra zaliczyć można do wyjątkowo udanych. Z biznesowego punktu widzenia najważniejsze jest to, że od wielu lat udaje się zachować bardzo profesjonalny wymiar wydarzeń, podczas których próżno szukać osób przypadkowych. Wielkim sukcesem jest także efekt naturalnej synergii sektora opakowań oraz przemysłu spożywczego – pointuje Joanna Kucharska, dyrektor projektu.
Wśród zwiedzających tradycyjnie spotkać można było głównie profesjonalistów, którzy z zainteresowaniem zapoznawali się z propozycjami wystawców, nierzadko składając zamówienia na gotowe produkty lub ich testowanie. Dużym atutem tegorocznych targów była obecność gości zagranicznych, szczególnie z Rosji, Ukrainy czy Litwy. Nie zabrakło również przedstawicieli Europy Zachodniej, którzy w polskiej branży opakowaniowej upatrują optymalizacji kosztów, a jednocześnie unikatowych rozwiązań.