Nowe pszeniczne piwo Pszeniczniak i nowa grawerowana butelka dla piw premium - Browar Amber z pomorskiego Bielkówka, największy z regionalnych w Polsce rozwija dotychczasową strategię. Będzie stawiał na sprzedaż piw z segmentu premium.

Nowa grawerowana butelka dla piw premium - Browar Amber

Początek kwietnia to przełomowa data w historii Browaru Amber. Już od wtorku 10 kwietnia w sklepach w całej Polsce pojawi się nowa marka piwa, która ma trafić w gusta wymagających klientów. Pszeniczniak podobnie jak inne piwa klasy premium z pomorskiego browaru będą sprzedawane w unikatowej, grawerowanej butelce z hasłem: „Browar AMBER SPECJALNOŚĆ REGIONU” oraz pieczęcią „ Naturalnie z Pomorza”. Nowe opakowanie ma połączyć wszystkie marki premium z Browaru Amber w jedną spójna linię piwnych „Specjalności Regionu Pomorza”.

- Stawiamy na piwa wysokiej jakości, jednocześnie podkreślając ich regionalny charakter . Chcemy przekonywać konsumentów dobrymi ciekawymi smakami i oryginalną szatą wizualną butelek. Tym wyróżniamy się od lat na rynku. Obecnie rośnie w siłę konkurencja ze strony dużych koncernów, które coraz zacieklej walczą o udział w rynku piw regionalnych. Myślę, że mniejsze browary będą iść w coraz większe nisze, niestandardowe smaki i opakowania. Wypuszczać na rynek piwa trudne do uwarzenia przemysłowo. Nasze nowe piwo Pszeniczniak jest właśnie takim produktem – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.
Pszeniczniak, jak sama nazwa wskazuje, to piwo pszeniczne wytwarzane metodą górnej fermentacji przy użyciu żywych drożdży . Większość producentów piw pszenicznych stosuje droższe sproszkowane, co ma niezbyt dobry wpływ na ostateczny smak piwa. Do wytworzenia Pszeniczniaka używane są żywe drożdże z własnej stacji propagacji, słody jęczmienne i pszeniczne najwyższej jakości oraz woda z własnego ujęcia i wyselekcjonowane odmiany chmielu.
Metoda górnej fermentacji jest stosowana głównie w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii. W Polsce nadal pozostaje domeną małych producentów, często stosowana jest przez browary restauracyjne do tworzenia gatunków bardziej niszowych. Do piw górnej fermentacji należą między innymi piwa typu: stout, ale, pszeniczne.
- Zdecydowaliśmy się nazwać piwo „ Pszeniczniak”, aby nadać mu polski, swojski charakter. Oryginalna jest również strona wizualna butelki. Tradycyjną papierową etykietę zastąpiła grafika malowana bezpośrednio na szkle. Całość ma charakter folklorystyczny, co nawiązuje do naturalności naszego piwa i polskich tradycji browarniczych – mówi Marek Skrętny.
Pszeniczniak będzie dostępny w sklepach w całej Polsce m. in. w hipermarketach….., w sklepach specjalistycznych oraz delikatesach. W drugiej połowie kwietnia będzie można się go napić w pubach i restauracjach.
Browar Amber planuje eksport Pszeniczniaka do Stanów Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.
- Konsumenci na całym świecie poszukują ciekawych smaków i nowości. Są zmęczeni typowymi, nie odróżniającymi się za bardzo w smaku produktami, dynamicznie rozwija się rynek produktów regionalnych – mówi Marek Skrętny.

Z danych Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich browary regionalne mają już 6 – 7 proc. udział w rynku piwa. W 2011 roku odnotowały w segmencie piw premium 10 proc. wzrost sprzedaży, większy niż dynamika sprzedaży całego rynku, która w tym czasie wyniosła 2 proc. =
Z ostatnich badań firmy ARC Rynek i Opinia dotyczących rynku piw regionalnych wynika, że ponad połowa (52 proc.) osób pijących przynajmniej raz w miesiącu piwa regionalne przyznaje, że rzadziej lub w ogóle nie sięga po napoje z dużych koncernów. Konsumentami piw regionalnych najczęściej są osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach.

Źródło: ''