Organizacja Friends of Glass pod czujnym okiem Ardagh Group przygotowała niestandardowa kampanię edukacyjną w branży opakowaniowej. Twarzą i ambasadorem akcji został dziennikarz i prezenter TVN, Bartek Jędrzejak.

Nowa kampania pod hasłem

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie recyklingu szkła. Projekt został zrealizowany w poznańskim sklepie Społem. Klientów zaczepiała butelka, zachęcając do sprawdzenia swojej wiedzy dotyczącej segregacji i recyklingu opakowań szklanych. Głosem butelki był znany z telewizji TVN, Bartek Jędrzejak. 

W ramach kampanii powstał także film viralowy z udziałem ambasadora akcji oraz klientów sklepu, a także dwa teasery i materiały POS. Działania public relations i aktywność w mediach społecznościowych została dobrze zaplanowana, by ukazać możliwości nieskończonego przetwarzania szkła.

W ten sposób ukazano problemy, z jakimi boryka się recykling opakowań szklanych. Szkło jako łatwy materiał opakowaniowy można przetwarzać w nieskończoność, bez jednoczesnego utracenia właściwości. Z butelki poddanej recyklingowi wyprodukować można identyczne opakowanie. W ten nietypowy sposób możliwe było przypomnienie, że szkło jest najlepszym materiałem opakowaniowym. We wrześniu planowana jest kolejna odsłona kampanii.