Od 1 kwietnia br. branża piwowarska wprowadza oznakowanie opakowań piwa symbolem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Znak graficzny oraz zasady jego stosowania został opracowany przez Agencję Soul and Mind na podstawie przekazanego przez Związek hasła i zaakceptowany przez wszystkie browary należące do Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” (ZPPP).

Decyzja o wprowadzeniu tych specjalnych znaków na opakowania piwa została podjęta jednomyślnie i całkowicie dobrowolnie przez producentów piwa zrzeszonych w ZPPP – Browary Polskie: Kompania Piwowarska SA, Grupa Żywiec SA, Carlsberg Polska SA i Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce.

Wprowadzenie symbolu „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wpisuje się w strategię realizowanego programu edukacyjnego i planów jego rozwoju w przyszłości. Treść i forma przekazu zostały wybrane w taki sposób, aby komunikat w pierwszej osobie dotyczący nie prowadzenia pojazdów po alkoholu na opakowaniu piwa sprawiał, że konsument będzie się z nim utożsamiał. Przekaz jest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców, a jego treść: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” odwołuje się do konkretnych zachowań i jest przeciwieństwem ogólnych komunikatów zakazów czy nakazów, których konsument nie akceptuje i się z nimi nie utożsamia.

Źródło: www.marketing-news.pl
Źródło: ''