Prezesi firm, menedżerowie marki, szefowie kuchni i ekolodzy przyłączają się do kampanii Glass is Life™, by podzielić się swoją miłością do szkła i zachęcić firmy do jego wybierania

O-I rozpoczyna pierwszą światową kampanię propagującą szkło
Firma O-I (Owens-Illinois, Inc. - NYSE: OI), największy producent opakowań szklanych na świecie, poinformowała dzisiaj o rozpoczęciu kampanii Glass is Life ™. Ta innowacyjna kampania marketingowa ma zaprezentować wyjątkowe właściwości opakowań szklanych i ich niezrównane możliwości w tworzeniu marek produktów spożywczych i napojów. Pierwsza światowa kampania marketingowa O-I Glass is Life ™ podkreśla także wrodzoną miłość konsumentów do szkła.

„Szczegółowe badania O-I wykazały silne zapotrzebowanie na szkło wśród konsumentów, ale rynek nie odzwierciedla w wystarczający sposób tego zainteresowania. Chcemy wpłynąć na decyzje przemysłu spożywczego dotyczące opakowań poprzez pokazanie siły szkła”, powiedział Al Stroucken, prezes i dyrektor O-I. „Jako główny producent najczystszego i najbardziej ekologicznego opakowania, O-I z radością staje na czele ruchu, który ma pokazać wyjątkowe zalety opakowań szklanych i zachęca marki do powrotu do szkła”.

Głosy na rzecz szkła
Kampania Glass is Life ™ rozpoczęła się jednocześnie w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i krajach Azji i Pacyfiku w prasie, w internecie i mediach społecznościowych. Biorą w niej udział różne osoby z całego świata – prezesi firm, menedżerowie marek, szefowie kuchni, ekolodzy, projektanci i inni opiniotwórcy – opowiadając dlaczego opakowania szklane są dla nich tak ważne.

Za szkłem opowiadają się:
• Prezes i dyrektor Sanpellegrino S.p.A. Stefano Agostini, który mówi, że szkło stanowi wizytówkę jakości marki S. Pellegrino.
• Dyrektor firmy Monini Zefferino Monini, który wybiera szkło, gdyż ono najlepiej zachowuje smak jego oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia.
• Ekolożka Celine Cousteau, wnuczka Jacquesa Cousteau, która woli szkło, gdyż jest naturalne, zdrowe i ekologiczne.
• Współzałożyciel True Fruits Nic Lecloux, według którego szkło pokazuje jakość i wysoką klasę jego produktów.
• Szef kuchni Geir Skeie, który lubi szkło, gdyż dzięki niemu składniki jego dań nie przesiąkają żadnym innym zapachem.

Konsumenci wiedzą, że szkło jest lepsze
Opierając się na wieloletnich, szeroko zakrojonych badaniach marketingowych i konsumenckich1 , O-I odkryło, że to zachowanie smaku, jakość, zdrowie i ekologiczność (zob: http://www.glassislife.com/caseforglass.aspx) szkła najbardziej przemawiają do konsumentów na całym świecie.

W światowym badaniu po raz pierwszy zleconym przez O-I w listopadzie 2008 roku, konsumenci stwierdzili, że jeśli mieliby wybrać między szkłem a innym opakowaniem, wybraliby szkło i że chcieliby, by było więcej takich możliwości. Na przykład w kategorii produktów spożywczych 91% konsumentów na całym świecie stwierdziło, że woli szkło, ale tylko ok. 10% produktów żywnościowych sprzedawanych jest w opakowaniach szklanych. O-I ściśle współpracuje z konsumentami na całym świecie, by zwiększyć dostępność produktów spożywczych i napojów w szkle.

W badaniu przeprowadzonym w Europie w 2010 roku2 zleconym przez FEVE (Europejska Federacja Opakowań Szklanych), w którym udział wzięło 8000 konsumentów, 74% respondentów odpowiedziało, że woli szkło i że „na pewno” lub „prawdopodobnie” poleciłoby je znajomym i rodzinie. Jeśli chodzi o najcenniejsze naturalne cechy szkła, 65% Europejczyków uważa, że szkło najlepiej zachowuje smak, a 63% - że jest najbezpieczniejsze dla ich zdrowia. Szkło jest postrzegane także jako materiał najmniej szkodliwy dla środowiska, o najwyższym poziomie recyklingu i powodujący najniższy poziom zanieczyszczenia środowiska.

„Jasne jest, że szkło tworzy markę i jest preferowane przez konsumentów, ale przy coraz większej liczbie dezorientujących informacji dotyczących opakowań czasem się o tym zapomina. Czuliśmy, że nadszedł czas, by ponownie wprowadzić szkło do gry umożliwiając ludziom z pasją wypowiedzenie się w swoim imieniu” – powiedział Jose Lorente, dyrektor O-I Europe.

„Nadszedł czas, by poinformować świat o korzyściach szkła” – dodał Erasmo Schutzer, zastępca prezesa i dyrektor ds. marketingu O-I. „Opiniotwórcy biorący udział w kampanii Glass is Life ™ odgrywają istotną rolę w planowanej przez nas bardziej agresywnej strategii marketingowej. Razem pokażemy, jak szkło zachowuje smak, dba o zdrowie, ulepsza jakość, chroni środowisko i tworzy marki”.

Szkło przynosi korzyści największym markom
O-I już od 1903 roku produkuje stanowiące rynkowe ikony opakowania szklane dla głównych marek konsumenckich, takich jak Coca-Cola, PepsiCo, Heinz, Anheuser-Busch InBev, Nestlé, Pernod Ricard i SABMiller. Dzisiaj O-I dostarcza najwyższej jakości opakowania szklane firmom w ponad 80 krajach.

W tym miesiącu reklamy kampanii Glass is Life ™ pojawią się w 12 krajach i siedmiu językach. Aby obejrzeć filmy, infografiki i zdjęcia odwiedź http://GlassIsLife.com, lub przyłącz się do rozmowy na temat szkła na Facebooku (http://www.facebook.com/GlassIsLife) lub Twitterze (http://twitter.com/#!/GlassIsLife ).


O firmie O-I
Owens-Illinois, Inc. (NYSE: OI) jest największym producentem opakowań szklanych na świecie i preferowanym partnerem wielu światowych głównych marek spożywczych i napojów. Przychody firmy w 2010 r. wyniosły 6,6 miliardów USD. Centrala firmy znajduje się w Perrysburgu, Ohio, USA. O-I zatrudnia ponad 24 000 osób w 80 obiektach w 21 krajach. O-I dostarcza bezpieczne, efektywne i ekologiczne szklane opakowania na rozwijającym się rynku światowym. Dalsze informacje znaleźć można na stronie www.o-i.com.

1. Badania te obejmują ankiety przeprowadzone i/lub zlecone przez O-I w okresie od października 2008 r. i kwietnia 2011 r.

2. Badanie przeprowadzone z firmą InSites Consulting w grudniu 2010 r., z udziałem 8000 konsumentów w 17 europejskich krajach.



Źródło: ''