W dniach 4-5 kwietnia odbyła się 9. edycja największych w Europie Środkowo-Wschodniej targów branży opakowań – Packaging Innovations. W wydarzeniu udział wzięło 200 Wystawców z całego świata, których odwiedziło 5200 Gości z Polski, jak i zagranicy. Targi były okazją do nawiązania międzynarodowych kontaktów biznesowych, a przy okazji dały uczestnikom możliwość otrzymania solidnej dawki fachowej wiedzy przekazanej w ramach 3 konferencji tematycznych oraz seminariów workShops.

Ogromny sukces 9. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations

Branżowe nowości i premiery

Targi Packaging Innovations to idealna okazja do poznania najnowszych branżowych trendów. Nie sposób wymienić wszystkich nowości, eksponowanych na stoiskach.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentowana przez firmę Seufert Transparente Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surowców odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i oszczędzanie surowców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań transparentnych.

Podczas wystawy na stoisku firmy Intergrafix Sp. z o.o. swoją premierę miała kompaktowa składarko-sklejarka, która ma tylko 2,5 metra długości! To w 100% polska konstrukcja, która z powodzeniem może konkurować z urządzeniami światowych producentów. W pełni automatyczna, pozwala sklejać pudełka z prędkością ok. 5 tys. na godzinę. Już wkrótce może zrewolucjonizować park maszynowy firm, które głównie produkują krótkie serie opakowań.

 

Efekt synergii

Targi Packaging Innovations to nie tylko wystawa branżowych nowości i okazja do nawiązania intratnych relacji biznesowych. To także doskonała przestrzeń do dzielenia się wiedzą. Organizatorzy stale monitorują trendy i potrzeby Zwiedzających, a zakres tematyczny tegorocznych wykładów w ramach seminariów workShops zadowolił nawet najbardziej wymagających Gości.

  • Na czym polega sztuka uszlachetniania folią? 
  • Jak marki budują zaangażowanie Millenialsów za pomocą opakowania? 
  • Jak wykorzystać neuromarketing w badaniach opakowań? 
  • Czy wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w opakowaniach naprawdę się opłaca? 

To tylko wybrane zagadnienia, które poruszono podczas ponad 30 prelekcji, wygłoszonych przez znanych i cenionych specjalistów z branży. 

 

Ranking wiodących firm opakowaniowych w Polsce

Podczas Targów ogłoszono wyniki pierwszego rankingu wiodących firm opakowaniowych w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiadała Polska Izba Opakowań, Bank Zachodni WBK oraz firma Bisnode. Główne kryterium oceny stanowiła dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie wyniku netto). Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3 kategorie: 

  • Duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN)
  • Średnie firmy (sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN)
  • Mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN)

Badaniu poddano łącznie 1 500 firm stricte związanych z branżą opakowań.


Zobacz zestawienie 3 pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach

 

Strefa Studenta

Stałym i niezwykle ważnym elementem programu Targów Packaging Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Jest on dedykowany młodym, zdolnym i kreatywnym projektantom otwierając przed nimi szeroką gamę możliwości: przede wszystkim zaistnienia w branży oraz zdobycia cennych kontaktów biznesowych czy też pierwszych zleceń. Aby wziąć udział w konkursie należało zaprojektować oraz wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać wdrożone do produkcji. W tym roku do konkursu zgłoszono 23 projekty. W drugim etapie jury oceniało 9 prac. Po naradach pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Pluszczewicz

 

Dowiedz się więcej

 

Rekomendacja Wystawców 

Według opinii wielu Wystawców Targi Packaging Innovations są najlepiej zorganizowaną i najważniejszą imprezą branży.

- Z udziału w wystawie jesteśmy bardzo zadowoleni. Nigdy nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do organizacji wystawy czy obsługi. Bardzo atrakcyjna jest również lokalizacja Targów – w centrum miasta. Tegoroczna edycja jest dla nas wyjątkowa, ponieważ prezentujemy tutaj najlepsze opakowanie roku w konkursie Art Of Packaging w kategorii opakowań premium oraz w kategorii professional – Wydawnictwo Wajda. Na Targach PI ofertę prezentujemy kolejny już raz, ale tegoroczna edycja jest najlepsza. Odwiedza nas więcej jakościowych Klientów, odbywamy również więcej spotkań, które już dziś uważam za bardzo owocne marketingowo. Czy w przyszłym roku będziemy obecni na Targach? To pytanie retoryczne – nie może nas tutaj zabraknąć – podsumowała udział Drukarni Takt Joanna Stanowicka-Ozga, Marketing Manager.

Podobnie wypowiedział się Marcin Weksler, Business Development Manager z firmy EyeC Polska:

- To już trzecie Targi Packaging Innovations, w których bierzemy udział. W tym roku mamy nowe stoisko i w innym miejscu się wystawiamy. Nasze wrażenia są bardzo dobre, tegoroczna edycja jest jeszcze lepsza od poprzedniej. Dostarczamy bardzo specjalistyczny, niszowy sprzęt. Nasi bezpośredni konkurenci w tym roku na Targach się nie pojawili, w związku z tym cała uwaga Zwiedzających jest skupiona na naszej firmie i to pozwala nam budować przewagę konkurencyjną. Wytwarzamy systemy inspekcji wizyjnej, mamy dwie grupy Klientów: Klienci końcowi i producenci opakowań. Obydwie grupy korzystają z naszych rozwiązań i są tutaj obecni. Widzimy coraz więcej wystawiających się firm. Spotykamy się z naszymi Klientami obecnymi i nowymi, a jest ich więcej niż w roku ubiegłym. Poziom zdobytych leadów jest bardzo wysoki i istnieje bardzo realna szansa, że z tych spotkań urodzi się coś bardzo konkretnego, a rozmowy tutaj rozpoczęte zakończą się realizacją projektów biznesowych. Tym bardziej że znaczna część ubiegłorocznych leadów zamieniła się właśnie w konkretne projekty. Jestem przekonany, że firma EyeC w przyszłym roku również się na Packaging Innovations pojawi. Uważam, że to w tej chwili najlepsze Targi branży opakowań.

 

10. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations odbędzie się w dniach 17-18 kwietnia 2018 roku w EXPO XXI Warszawa.

 

Więcej informacji na temat Packaging Innovations