Development Hell Ltd to niezależne wydawnictwo brytyjskie publikujące dwa wpływowe magazyny – „The Word” i „Mixmag”. Jakiś czas temu firma wprowadziła niezwykle cenione przez czytelników rozwiązanie w postaci bezpłatnych i umieszczanych na okładce magazynów płyt CD dodawanych do każdego numeru. Wykorzystane w tym celu i stworzone przez Stora Enso opakowania typu DBS spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wśród odbiorców obu tytułów.

Czytelnicy miesięcznika The Word to głównie mężczyźni w wieku powyżej 30 lat, którzy znaczną część swojego czasu i pieniędzy przeznaczają na hobby w postaci płyt CD i DVD oraz książek. Od dwóch lat do każdego magazynu dodawana jest płyta CD z serii „Now Hear This” („Posłuchaj tego”). Znajdują się na niej specjalnie wybierane piosenki nagrywane przez najbardziej utalentowanych nowych artystów, a umieszczana na okładce płyta stała się standardem dla podobnych rozwiązań pojawiających się na rynku. Opakowania do płyt dostarcza Stora Enso Media Solutions, która zajmuje się także – we współpracy ze swoimi partnerami – powielaniem płyt. Umieszczana na okładce magazynu „The Word” płyta CD to wspaniała możliwość zaistnienia dla wielu artystów. W chwili, gdy znajdą oni uznanie w oczach naszych czytelników, z pewnością wkrótce zostaną dostrzeżeni przez rynek – mówi Jerry Perkins, dyrektor zarządzający Development Hell.

Opakowanie typu DBS jest o tyle ciekawym rozwiązaniem, że można je umieścić bezpośrednio na okładce czasopisma, bez konieczności stosowania dodatkowej owijki. Jest ono przy tym trwałe i zapewnia odpowiednią ochronę dla znajdującej się wewnątrz płyty. Co więcej, jest też atrakcyjne od strony wizualnej, gdyż zarówno jego wierzchnia strona jak i środek są zadrukowane – dodaje Jerry Perkins. – Rozwiązanie to nie generuje przy tym żadnych odpadów, a opakowanie jest wyjątkowo długowieczne. Nasi proekologicznie zorientowani czytelnicy doceniają fakt, że jest ono wytwarzane z surowca odnawialnego.

Opakowania DBS częścią koncepcji wydawniczej magazynu Mixmag

Obchodzący w 2008 roku 25-lecie istnienia magazyn Mixmag, najlepiej sprzedające się na świecie czasopismo poświęcone muzyce klubowej i tanecznej, może pochwalić się bazą 276 tys. wiernych czytelników. Są wśród nich opiniotwórczy liderzy sceny klubowej, a opakowania DBS już jakiś czas temu zdobyły ich uznanie. Na dodawanych do każdego wydania płytach CD umieszczane są miksy przygotowywane przez najlepszych światowych didżejów, dzięki czemu stały się one nieodłączną częścią koncepcji wydawniczej Mixmag, wpływając znacząco na wzrost sprzedaży zarówno samego magazynu jak i towarzyszącej mu muzyki.



Współcześni bywalcy klubów to osoby o wiele bardziej obyte, o szerszych horyzontach myślowych, a przy tym bardziej „sexy” niż w czasach megaklubów i masowego marketingu im towarzyszącego. „Mixmag” to magazyn odzwierciedlający bardziej ich kulturalne i elitarne, a przy tym nie mniej hedonistyczne podejście do życia. Ludzie ci w pełni zaakceptowali opakowania typu DBS. Coraz częściej odbieramy też telefony od firm płytowych zainteresowanych wdrożeniem tego rodzaju opakowań w swoich wytwórniach – mówi Nick Decosemo, wydawca magazynu Mixmag.

Mixmag został przejęty przez Development Hell w 2005 roku i niebawem ponownie pojawił się na rynku. Obecnie ukazuje się na błyszczącym papierze, w miękkiej oprawie i publikuje opowiadania najlepszych brytyjskich twórców muzycznych. Jeśli chodzi o podłoża, na których drukuje się magazyn, Development Hell korzysta z papierów publikacyjnych z oferty Stora Enso Press Selection.

Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso: www.storaenso.com

Opracowanie merytoryczne informacji (na podstawie materiałów firmy Stora Enso): PAI
Źródło: ''