Ipsos - grupa badawcza specjalizująca się m.in. w badaniach marketingowych skonstruowała nową metodologię o nazwie Pack Evolution przeznaczoną do testowania opakowań.

Test Pack Evolution sprawdza wszystkie parametry istotne dla skomponowania dobrego, efektywnego opakowania: bada siłę przebicia opakowania na zatłoczonej półce sklepowej, wpływ opakowania na rozważanie zakupu produktu, rodzaj reakcji wywoływanej przez opakowanie. Metoda badawcza eliminuje wpływ znajomości marek na wyniki.

Główne elementy badania Pack Evolution mogą być połączone z innymi badaniami, jak: badaniami cenowymi oraz testami konceptu nowych produktów.

W odróżnieniu od innych badań, Pack Evolution nie wymaga kosztownego i kłopotliwego przygotowania tzw. mock-upów, czyli prototypów testowanych opakowań. Pomimo tego metodologia ta odtwarza prawdziwe warunki zakupu znacznie lepiej niż inne badania stosowane w Polsce. Przy tym opakowanie jest badane na bardzo wielu wymiarach: bada się nie tylko jego zauważalność, lecz także unikalność, pozycję na tle opakowań produktów konkurencyjnych oraz chęć zakupu produktu w danym opakowaniu. Co jest niezwykle istotne, Pack Evolution bardzo skutecznie pozwala na badanie opakowania w oderwaniu od znajomości marki, zaś, dzięki standaryzacji, wyniki można porównywać w czasie lub zestawiać z opakowaniami innych produktów.

Zdaniem Petera Meyera, Dyrektora Badań Ilościowych Ipsos "na tle innych badań metodologia Pack Evolution jest bardzo nietypowa i oryginalna. Badanie można przeprowadzić już na wstępnym etapie koncepcji opakowania, przy czym daje ono odpowiedzi na podstawowe pytania." Test zostanie zaprezentowany publicznie 17 października br., na IV Ogólnopolskim Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, (Hotel Marriott - Warszawa).
Źródło: ''