Jeśli chcesz poznać: podstawowe paradygmaty optymalizacji opakowania, uwzględniające pomiar siły oddziaływania na półce oraz pomiar czytelności opakowania – weź udział w spotkaniu warsztatowym prowadzonym przez dr Tomasza Barana, Adiunkta na Wydziale Psychologii Osobowości oraz Partnera ds. Obsługi Klienta w Instytucie GFK Polonia.

Badania rynkowe są niezbędne, by dowiedzieć się w jakim stopniu dane opakowanie spełnia stojące przed nim zadania. Opakowanie odgrywa istotna rolę w kształtowaniu wizerunku marki - jest jej twarzą. Konsumenci identyfikują markę poprzez jego kształt, kolor i styl. W najszybszy i najprostszy sposób przekazuje konsumentowi informacje pozwalające rozstrzygnąć, czy dana marka jest dla niego odpowiednia. To opakowania przyciągają uwagę, informują o promocjach, dostarczają informacji o produkcie, reklamują go w miejscu sprzedaży i są źródłem wyróżnialności na tle konkurencji. Jeśli dodamy do tego fakty, że 60-80% decyzji zakupowych jest podejmowanych po wejściu do sklepu, a przeciętny konsument opuszcza sklep kupując prawie dwukrotnie więcej niż pierwotnie zamierzał, to wniosek nasuwa się sam: optymalizacja wyglądu opakowań daje olbrzymie możliwości zwiększenia sprzedaży. Ogólnopolski Kongres Sprzedaży 2005 / 25-27.10 / Hotel Marriott Courtyard, Warszawa. Więcej: http://sprzedaz.nf.pl/kongres/program.htm
Źródło: ''