Podczas niedawnej kampanii promocyjnej firma Cestrian Imaging z Manchesteru po raz pierwszy wykorzystała druk z wykorzystaniem danych zmiennych, zrealizowany przy użyciu cyfrowej maszyny :M-Press Tiger.

Personalizowane opakowania czekoladek z maszyny :M-Press Tiger częścią kampanii promocyjnej firmy Cestrian Imaging
Dotychczas pracujące tu urządzenie zmodernizowano w ostatnim czasie pozwalając na drukowanie w pełnej skali szarości; co więcej – firma zainstalowała też drugi system z tej serii. Wprowadzona w maszynie :M-Press Tiger opcja :Apogee Vibe pozwoliła na wydrukowanie partii pudełek na czekoladki zawierających indywidualny nadruk, które zostały następnie rozprowadzone wśród współpracujących z drukarnią agencji reklamowych i bezpośrednich odbiorców z branży spożywczej. Kampania miała podkreślić wszechstronność i innowacyjność maszyny :M-Press Tiger – rozwiązania stworzonego wspólnie przez Agfa Graphics i Thieme.



Wszystko zaczęło się od pomysłu na wyprodukowanie standardowego opakowania do czekoladek z okazji Walentynek. Naszą intencją było zaproszenie klientów, zarówno agencji reklamowych jak i sieci sprzedaży, do zapoznania się z naszymi możliwościami produkcyjnymi. Jednak wprowadzenie opcji drukowania zmiennych danych w maszynie :M-Press Tiger było dla firmy Cestrian Imaging punktem zwrotnym w stosowanej przez nas technologii cyfrowej – mówi Paul Whitehurst, dyrektor zarządzający Cestrian Imaging. – Pełna personalizacja części graficznej i tekstowej przy zachowaniu dotychczasowej prędkości produkcji, nawet w trakcie drukowania wysokich nakładów, pozwoliła nam na zaoferowanie rynkowi oferty poligraficznej na zupełnie nowym poziomie.

Opakowanie zostało w całości zadrukowane w maszynie :M-Press na nowym kartonie canvas Art o fantastycznej teksturze – dodaje Phill Reynolds, dyrektor operacyjny Cestrian Imaging. – Po otwarciu ukazują się w nim ilustracje i opisy czekoladek odpowiadających poszczególnym rodzajom usług oferowanych przez naszą firmę. Wewnątrz pudełka znajduje się też specjalnie zadrukowana tkanina (również prezentująca czekoladki i naciągnięta na dedykowaną aluminiową ramę) – nowy produkt wykorzystywany przez agencje reklamowe i sieci handlowe m.in. do owijania budynków.

Na zewnętrznej części pudełka znajduje się etykieta z wydrukowanym nazwiskiem odbiorcy, zaś zdjęcia wykorzystane w środku wskazują na to czy reprezentuje on agencję czy też sieć handlową.
Co więcej, na tylnej części pudełka umieściliśmy specjalny QR kod, który po zeskanowaniu przenosi odbiorcę bezpośrednio na naszą stronę internetową. Zawiera on unikalny numer identyfikujący klienta i umożliwiający umieszczenie jego nazwiska na etykiecie przyklejanej następnie na kopertę wysyłkową. W środku pudełka znajdowało się też zaproszenie na spotkanie z nami i zwiedzenie drukarni, a na koniec wizyty – otrzymanie prezentu w postaci pudełka prawdziwych czekoladek – dodaje Reynolds. – Cała kampania – od pomysłu do realizacji – zajęła nam niespełna dwa tygodnie. Dzięki opcji personalizacji oferowanej od niedawna przez :M-Press mogliśmy wykazać się w pełni naszą kreatywnością.

Nawet przy maksymalnej prędkości produkcji zapewnianej przez :M-Press, nowa przełomowa funkcja drukowania zmiennych danych pozwala na realizację indywidualnych, personalizowanych arkuszy bez spowalniania całego procesu. Co więcej, redukuje ona ryzyko powstania błędów i zapewnia optymalne zużycie podłoży drukowych – mówi Tom Cloots, menedżer ds. systemów :M-Press w firmie Agfa Graphics.

Druk personalizowany w maszynie :M-Press jest możliwy dzięki zastosowaniu :Apogee Vibe – opcjonalnego rozszerzenia systemu sterującego urządzeniem. Pojedyncze, indywidualne odbitki są tworzone automatycznie przy wykorzystaniu zmieniających się danych tekstowych i graficznych, pobieranych z bazy danych. Każdy z nich odzwierciedla unikalny dokument końcowy.
Zanim plik zostanie wysłany do maszyny drukującej, moduł :Apogee Vibe pozwala na weryfikację projektu gotowej strony zawierającej (lub nie) zmienne dane. Podgląd układu strony i personalizowanych danych odzwierciedla rzeczywistą zawartość zapisów w bazie danych i – obok wszystkich stałych elementów – także niezmienną dla wszystkich arkuszy część graficzną.

W celu zoptymalizowania wydajności maszyny, moduł :Apogee Vibe pozwala na stworzenie arkuszy drukowych zawierających więcej niż jeden dokument. Także tutaj można z powodzeniem wykorzystać druk personalizowany.

Stworzona wspólnie przez Agfa Graphics i Thieme, maszyna :M-Press Tiger łączy bogate doświadczenia obu producentów w zakresie rozwiązań sitodrukowych Thieme i cyfrowych systemów inkjetowych Agfa Graphics. Wprowadzenie opcji drukowania zmiennych danych stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie wielu dostawców usług poligraficznych, oczekujących wysokiej wydajności sięgającej 700 m2/h (licząc z ładowaniem i wyładowywaniem mediów), bez dodatkowego narządzania maszyny oraz stosowania filmów czy sit. Maszyna :M-Press obsługuje podłoża o grubości do 10 mm i oferuje szeroki zakres odtwarzanych barw przewyższający paletę ISOcoatedv2, charakterystyczną dla wysokiej jakości druku offsetowego.

Cestrian Imaging to firma specjalizująca się w rozwiązaniach wykorzystujących najwyższej jakości technologię drukowania cyfrowego oraz w realizacji kampanii sprzedażowych. Jej filozofia zakłada pomoc klientom w tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych, opartych na różnego rodzaju nośnikach wizualnych – w tym mediach wielkoformatowych, spełniających najwyższe standardy rynkowe.
Park sprzętowy drukarni obejmuje najnowocześniejsze rozwiązania, wykorzystujące technologię drukowania atramentowego (wodnego i UV), a przy tym jak najbardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Zdaniem samej firmy jej sukces to efekt połączenia wykwalifikowanej kadry składającej się z inteligentnych ludzi, zaawansowanych rozwiązań technologicznych i najwyższych standardów rynkowych.

Dodatkowe informacje na temat produktów firmy Agfa Graphics:
Agfa Graphics Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195A, 02-222 Warszawa
http://www.agfa.com.pl
Opracowanie merytoryczne informacji:PAI
Źródło: ''