Plast-Box, spółka zajmująca się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych, zamierza w wyniku emisji akcji pozyskać kilkanaście milionów złotych na nowe inwestycje.

Jak powiedział Waldemar Pawlak, prezes spółki debiut akcji na warszawskim parkiecie będzie możliwy w pierwszej połowie 2004 r. Środki z emisji przeznaczone zostaną przede wszystkim na rozwój potencjału produkcyjnego. Chodzi tutaj m.in. o zakup nowych wtryskarek. Spółka zgodnie z przyjętą strategią rozwoju ma zamiar zwiększyć produkcję wyrobów i bardziej ekspansywnie ruszyć na podbój rynku zagranicznego.

W planach firmy jest uruchomienie zakładu na Ukrainie. Pozwoli to na pozyskanie z rynku środków, które zasilą polską fabrykę. Następnym etapem ma być przeniesienie zwolnionych środków produkcji, a więc np. maszyn bezpośrednio do firmy zlokalizowanej za naszą wschodnią granicą.

Plast-Box jest firmą rodzinną, która powstała 12 lat temu. Głównymi akcjonariuszami są trzy osoby fizyczne, posiadające łącznie ponad 92 proc. kapitału. Ponad 7 proc. udziałów należy do niemieckiej spółki Bekuplast GmbH. Głównymi odbiorcami przedsiębiorstwa są Polifarb Cieszyn-Wrocław, Polifarb Dębica i Nobiles.

Firma osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 38,5 mln zł. Na koniec tego roku przychody powinny wzrosnąć do poziomu 42-43 mln zł.
Źródło: ''