ważne umowy o współpracy z czołowymi dostawcami rozwiązań dla branży opakowaniowej.

Kodak z sukcesem zakończył swój udział w targach Labelexpo Europe 2013, jakie odbywały się we wrześniu w Brukseli. Poza prezentacją wysokiej klasy rozwiązań usprawniających produkcję w technice fleksograficznej, firma podpisała trzy ważne umowy o współpracy z czołowymi dostawcami dla branży opakowaniowej: Uteco Group, Bobst i MPS.

Bezpośrednim efektem pierwszej z nich jest implementacja dwóch systemów wdrukowywania danych Kodak Prosper S20 – czarno-białego i kolorowego – w ośmiokolorowej maszynie fleksograficznej Uteco Onyx 810, produkowanej przez Uteco Group. Oferując wydajność rzędu 600 m/min., która jest w pełni dostosowana do prędkości maszyny, systemy Kodak umożliwiają zadrukowywanie obrazów o rozdzielczości 600 x 300 dpi na wstędze o maksymalnej szerokości 10,56 cm. To zintegrowane rozwiązanie pozwoli drukarniom fleksograficznym zaproponować swoim klientom dodatkową opcję druku cyfrowego, znacznie rozszerzającą ich możliwości techniczne, m.in. o personalizację produkcji.

Mówi Leonardo Gobbi, dyrektor zarządzający i handlowy Uteco Group: „Rynek dóbr konsumpcyjnych, zarówno żywnościowych jak też pozostałych, stymuluje rozwój opakowań pod względem marketingowym i komunikacyjnym. Korzyści wynikające z druku hybrydowego są oczywiste: połączenie elastyczności i wysokiej wydajności maszyny flekso z unikalnymi możliwościami druku cyfrowego w zakresie zarządzania danymi zmiennymi sprawiają, że pod potrzeby klienta można zaprojektować każde zlecenie i dowolną aplikację opakowaniową”.

Strategiczne porozumienie o współpracy z firmą Bobst wpłynie z kolei na rozwój opakowań produkowanych na bazie podłoży elastycznych, kartonów pudełkowych i tektury falistej. Kodak ze swojej strony wnosi do niej know-how w postaci zaawansowanej technologii druku cyfrowego Kodak Stream Inkjet, rozwiązania do zarządzania barwą, workflow oraz sterowniki, jak również bogate doświadczenie w obszarze materiałów eksploatacyjnych i technologii obrazowania. Portfolio technologiczne Kodaka stało się - dzięki zawartej umowie – dostępne również dla firmy Bobst, która w ramach potrzeb będzie korzystać z rozwiązań i wiedzy amerykańskiego koncernu, wprowadzając wartość dodaną do swoich produktów i rozszerzając ich możliwości technologiczne.

Wśród rozwiązań pokazanych na targach Labelexpo Europe 2013 przez firmę Kodak znalazł się system produkcji form fleksograficznych Kodak Flexcel NX. Zapewnia on wysoką jakość wydruków, dzięki zastosowanej tu technologii obrazowania Kodak SquareSpot oraz materiałom eksploatacyjnym dostosowanym do jego wysokiej rozdzielczości. Płyty Kodak Flexcel NX podnoszą wydajność i jakość produkcji, realizowanej przez drukarnie fleksograficzne.

Wraz z rozwiązaniem Kodak Spotless, system Flexcel NX stanowił część zintegrowanego ciągu produkcyjnego – stworzonego przez firmy Kodak, MPS i Reproflex 3 – podczas jednego z dni targowych. Cieszące się olbrzymim zainteresowaniem pokazy, przebiegające pod hasłem „Do More With Less”, uwzględniały rozwiązania z obszaru prepressu i drukowania, pozwalające na realizację stabilnej, wysokojakościowej i ekonomicznie uzasadnionej produkcji wąskowstęgowej w technice flekso, umożliwiającej osiągnięcie efektów porównywalnych z offsetem.

Wśród innych rozwiązań, zaprezentowanych na targach przez firmę Kodak, znalazły się nowe funkcje w jej systemie bezpośredniego grawerowania laserowego oraz w oprogramowaniu workflow Kodak Prinergy Powerpack, które zapewnia wysoką wydajność i jakość, a także automatyzację działań i kompatybilność z innymi systemami. Można je zintegrować m.in. ze wszystkimi programami, wchodzącymi w skład pakietu Kodak Unified Workflow Solutions, takimi jak: oprogramowanie typu step-and-repeat Kodak Pandora, program do zarządzania barwą Kodak Colorflow czy wspomniany wcześniej system Kodak Spotless.
Mówi Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu komercyjnego firmy Kodak w regionie EAMER: „Jesteśmy pod dużym wrażeniem jakości rozmów prowadzonych z osobami odwiedzającymi nas na targach, poziomu i liczby konkretnych spotkań handlowych i zapytań oraz owocnych negocjacji. Było dla nas jasne, że ten przeżywający ciągły wzrost segment rynkowy aż kipi od aktywności. Tym bardziej cieszy nas fakt posiadania w swojej ofercie niezwykle bogatego spektrum rozwiązań zapewniających wysoką jakość, stabilność oraz przewidywalność produkcji, pomagającą naszym klientom w spełnieniu oczekiwań obsługiwanych przez nich właścicieli marek i producentów opakowań”.


Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna PrintinPoland.com