TAROPAK razem z targami POLAGRA-FOOD odwiedziło niemal 42 tys. zwiedzających z 48 krajów z całego Świata. Wśród gości byli przedstawiciele tak egzotycznych krajów jak Dominikana, Nigeria, Ghana i Republika Południowej Afryki!

W jubileuszowej edycji TAROPAKU swoje wyroby zaprezentowało 767 firm z 30 krajów. Tradycyjnie najwięcej było wystawców polskich – 496. Bardzo duża grupa wystawców przyjechała z Niemiec – 72 i z Włoch – 65. Ponadto byli wystawcy zAustrii, Belgii, Białorusi, Chin, Chorwacji, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Izraela, Płd., Litwy, Mołdawii, Portugalii, Rosji, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Tajwanu, Turcji, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ekspozycja zajęła ponad 18 tys.m2 powierzchni wystawienniczej.

Najliczniejszą grupę - 310 wystawców stanowiły firmy prezentujące maszyny i urządzenia pakujące i do produkcji opakowań. Opakowania z kartonu, szkła, drewna, metalu i tworzyw sztucznych pokazało 30 wystawców. Silną grupę 85 wystawców stanowiły firmy branży logistycznej. Warty jest podkreślenia wysoki - sięgający 30%, udział firm zagranicznych w tegorocznym TAROPAKU. W czasie targów zaprezentowano ponad 90 premierowych produktów i nowinek technicznych.

KONFERENCJE, SEMINARIA,WYDARZENIA

Od lat targi, poza prezentacją opakowań, technologii i usług, oferują bogaty program seminaryjny, ekspozycje specjalne, prezentacje, konferencje, warsztaty oraz konkursy dzięki czemu stanowi doskonałą przestrzeń do dialogu sprzedających i kupujących, wystawców i zwiedzających.

Wydarzenia te są przygotowywane we współpracy z partnerami, do których należy Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowym Opakowań, Polska Izba Opakowań, Polska Izba Druku, Instytut Logistyki i Magazynowania oraz wydawnictwa branżowe.

Bogaty program wydarzeń towarzyszących, stanowi magnes przyciągający do Poznania profesjonalistów.

IV Konferencja Poligraficzna

Silnym akcentem w programie tegorocznego TAROPAKU była przygotowana przez Polską Izbę Druku przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich, IV Konferencja Poligraficzna – „Opakowania, dziś i jutro polskiej poligrafii.

Obserwując tendencję rynku poligraficznego nie sposób nie zauważyć coraz większego udziału przemysłu opakowaniowego w tej branży. Dlatego właśnie tej tematyce poświęcona była tegoroczna konferencja. Skierowana była przede wszystkim do praktyków, związanych z poligrafią na co dzień, czyli grafików i projektantów opakowań zadrukowywanych, pracowników przygotowalni, technologów i drukarzy, a także tych, dla których opakowania są znaczącym elementem działalności, przedstawicieli firm spożywczych, farmaceutycznych, chemicznych itp.

Rynek opakowań z tektury falistej – rozwój i perspektywa

Stowarzyszenie Papierników Polskich promuje opakowania z kartonu jako najbardziej ekologiczne, najtrwalsze i najtańsze. W ramach tego programu w czasie Taropku Stowarzyszenie to było współorganizatorem konferencji „Rynek opakowań z tektury falistej – rozwój i perspektywa”. Pozostali jej organizatorzy to:MTP czasopismo „Logistyka” i ARW Image PR. W trakcie konferencji poruszano takie tematy jak: „ Atrybuty opakowań z papieru, kartonu i tektury – praktyka i przewaga konkurencyjna”, „Atrybuty opakowań z papieru, kartonu i tektury – praktyka i przewaga konkurencyjna”, „ Znakowanie opakowań z tektury falistej kodami kreskowymi oraz RFID”, „Eko – logistyka: segregacja, utylizacja oraz przetwarzanie tektury jako surowca”. Po konferencji dużym zainteresowaniem cieszył się panel dyskusyjny: „Branża opakowaniowa na tle sytuacji gospodarczej i ekonomicznej w Polsce” z udziałem prof. zw. dr hab. Andrzeja Korzeniowskiego, Rektora Wyższej Szkoły Logistyki, autora licznych publikacji dotyczących opakowań oraz ich roli w systemach logistycznych.

III Ogólnopolski Konkurs Opakowań PakStar 2006

Wydarzeniem ważnym dla branży był finał III Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PakStar 2006 organizowanego pod patronatem honorowym ministra gospodarki. Organizatorem Konkursu był Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań wspólnie z Polską Izbą Opakowań, Międzynarodowymi Targami Poznańskimi oraz Internetowym Serwisem Branżowym www.opakowania.com.pl. Konkurs ten miał na celu zaoferowanie polskiemu przemysłowi nowych możliwości promocji swoich wyrobów w kraju i za granicą, pobudzenie postępu technicznego w dziedzinie opakowań oraz otwarcie drogi do uczestnictwa w międzynarodowych konkursach opakowań. Laureaci tego konkursu niejednokrotnie sięgali już po laury w międzynarodowym Konkursie Opakowań WorldStar.

Laureaci konkursu
NAGRODY W GRUPIE OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH I GRUPOWYCH:

- dla firm AGROS NOVA Sp. z o.o. w Warszawie i OWENS ILLINOIS Polska S.A., w Jarosławiu za słoik szklany do dżemu o nazwie „Łowicz Czeko Dżemi”,

- dla Zakładu Produkcji Opakowań MAX-BOX S.C. Zakład Pracy Chronionej w Warszawie za opakowanie z tektury falistej do wieszaków na krawaty,

- dla firmy TUBUS Sp. j. Zakład Produkcji Opakowań w Warszawie za pudełka z przeźroczystej sztywnej folii PET.

Opakowanie to otrzymało również nagrodę specjalną za walory ekologiczne i innowacyjność, przyznaną przez Wydawcę Pisma „Nowoczesny Magazyn”, Patrona Prasowego Konkursu, w postaci rocznej prenumeraty tego pisma.

NAGRODY W GRUPIE OPAKOWAŃ TRANSPORTOWYCH I ZBIORCZYCH

- dla firmy Georg UTZ Sp. z o.o. w Kątach Wrocławskich za paletę skrzyniową „SMART”,

- dla firmy conTeyor Poland Sp. z o.o. w Czechowicach-Dziedzicach za opakowanie do transportu elementów montażowych,

- dla firmy firmy Goodwell Polska Sp. z o.o. w Gryficach za opakowanie z tektury falistej – wkład do wózków sklepowych.

WYRÓŻNIENIA W GRUPIE OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH I GRUPOWYCH:

- dla firmy Coffee Service J.V. Sp. z o.o. w Warszawie za torebki stojące z zamknięciem strunowym do produktów spożywczych,

- dla firmy firmy Heinz Glas Działdowo Sp. z o.o. w Działdowie za butelki szklane serii „FLAME” do wód toaletowych i perfum,

- dla firmy ”OPAKOFARB” Zakład Produkcji Opakowań Sp. z o.o. we Włocławku za wiaderka blaszane typu „TULIP” do wyrobów chemicznych.

WYRÓŻNIENIA W GRUPIE OPAKOWAŃ TRANSPORTOWYCH

- dla Zakładów Tworzyw Sztucznych NITRON S.A. w Krupskim Młynie za pojemnik międzyoperacyjny z płyty polipropylenowej.

WYRÓŻNIENIA W GRUPIE MATERIAŁÓW OPAKOWANIOWYCH

- dla firm AGROS NOVA Sp. z o.o. w Warszawie i CZTERYCZWARTE Sp. z o.o. w Warszawie za etykietę termokurczliwą typu „sleeve” do butelek szklanych nowej linii produktów dla dzieci o nazwie ”PYSIO Banana Bum”.

NAGRODA SPECJALNE:

Nagroda Ministra Gospodarki, Patrona Honorowego Konkursu przyznana dla firmy Georg UTZ Sp. z o.o. w Kątach Wrocławskich za szczególne walory użytkowe palety skrzyniowej „SMART”.

Dni Polskiej Izby Opakowań

W ramach targów Polska Izba Opakowań zrzeszająca producentów i dystrybutorów opakowań, materiałów opakowaniowych oraz maszyn i urządzeń do pakowania i produkcji opakowań, zorganizowała cykl przedsięwzięć informacyjno-promocyjnych oraz edukacyjnych. Wydarzenia te zorganizowane były w ramach „Dni Polskiej Izby Opakowań” , a ich celem było upowszechnienie wiedzy o rynku opakowaniowym w Polsce, przepisach unijnych w zakresie opakowań, problemów związanych z recyklingiem oraz wiedzy o zadaniach i działalności Izby.

Polska magazynem Europy

Ciekawie przebiegała debata „Polska magazynem Europy”- Czy jesteśmy wystarczająco atrakcyjni? zorganizowana przez Instytut Magazynowania i Logistyki. Wśród uczestników dyskusji bydli przedstawiciele branży TSL, dziennikarze prasy logistycznej i ekonomicznej. W czasie debaty poruszano istotne tematy dla branży: „Czy są przesłanki do tego, aby Polska stała się zapleczem magazynowym Europy?”, „Dlaczego proces powstawania nowych powierzchni magazynowych przybrał tempa dopiero w ostatnich pięciu latach?”, „Jakie szanse zmarnowaliśmy bezpowrotnie, a co jeszcze możemy naprawić?”, „Jaka jest obecna sytuacja (ilość lokalizacji, wielkość, funkcjonalność magazynów i centrów logistycznych), również w porównaniu z naszymi sąsiadami?”, „Czy należy upatrywać zagrożenie dla dalszego rozwoju powierzchni magazynowych w przenoszeniu działalności firm za naszą wschodnią granicę?”, „Czy nie grozi nam zalew używanego, wyeksploatowanego wyposażenia i infrastruktury magazynowej z tzw. starej Unii?”.

Wydarzenia organizowane we współpracy w wydawnictwami branżowymi

Wydawnictwo Polski Drukarz (wydawca miesięcznika „Świat DRUKU” i dwumiesięcznika „Pro-KREACJA”) wraz z partnerami było współorganizatorem wielu interesujących wydarzeń. Pierwszym z nich była konferencja „ Etykiety samoprzylepne – nowe technologie, nowa jakość ”, w czasie której wymieniano doświadczenia pomiędzy dostawcami technologii do produkcji etykiet samoprzylepnych, a drukarniami i ich klientami. Konferencja była przeznaczona dla specjalistów związanych z branżą etykiet samoprzylepnych. Audytorium stanowli przede wszystkim przedstawiciele drukarń produkujących etykiety samoprzylepne i ich klienci z sektora chemii gospodarczej oraz przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i piwowarskiego.

W kolejne dwa dni targowe Polski Drukarz po raz kolejny zorganizował warsztaty „Opakowanie od A do Z”, w czasie których była mowa o opakowaniu od fazy projektu, poprzez jego wytwarzanie, aż do konfekcjonowania.

Ostatniego dnia targów Polski Drukarz zorganizował k onferencję „Tektura falista – produkcja, druk, przetwarzanie” . Było to forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji tektury falistej, a producentami i ich klientami. Konferencja skierowana była przede wszystkim do producentów tektury falistej i opakowań oraz ich klientów m.in. z sektora RTV-AGD oraz przemysłu spożywczego i meblarskiego.

Niezwykle duże zainteresowanie wzbudziła konferencja dedykowana branży logistycznej „ Innowacyjne rozwiązania dla logistyki ” z organizowana we współpracy z czasopismem „Eurolgistics”. W czasie konferencji była mowa o: zaawansowanej integracji urządzeń mobilnych auto-id i terminali mobilnych, l ogistyce zarządzania przestrzenią magazynową, partnerstwie w procesie logistycznym, outsourcingu palet i pojemników, automonitoringu i GPS w logistyce, wózku w magazynie oraz dynamicznych systemach magazynowania (case study).

Po raz VII już TAROPAK stał się areną konkursowych zmagań wózków widłowych w czasie trwania kolejnej edycji Sztaplar Show. Przez trzy dni targowe w sektorze 10 zaprezentują się operatorzy wraz z urządzeniami transportu bliskiego. Organizatorami tego wydarzenia od pierwszej jego edycji są: redakcja pism branżowych: „Nowoczesny Magazyn” i „Logistyka a Jakość” oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Sztaplar Show oparto na pomyśle pokazu działania wózków widłowych w warunkach, które imitują naturalne miejsce pracy-magazyn. Tym razem na powierzchni 1000 metrów kwadratowych zbudowano magazyn wyposażony w regały wysokiego składowania, pojemniki wielokrotnego użytku, palety, owijarki, systemy wymiany baterii do wózków elektrycznych. W tak zaimprowizowanym otoczeniu toczyła się rywalizacja operatorów o tytuł Mistrza Sztaplar Show 2006.

Laureaci konkursu:

KATEGORIA DO 1,5 T
Firma: Wandalex SA
Marka: Yale

KATEGORIA 1,5-2,5 T
Firma: Wandalex SA
Marka: Yale

KATEGORIA POWYŻEJ 2,5 T
Firma: Marubeni Construction Machinery Poland Sp. z o.o.
Marka: Nissan

Miesięcznik PACKAGING Polska w czasie trwania targów szukał Pereł wśród opakowań. Był to ostatni rekonesans przed wielkim styczniowym finałem konkursu ART OF PACKAGING oraz jego edycją - DEBIUTY. Przy stoisku miesięcznika uruchomione zostało Biuro Konkursu, gdzie można było zasięgnąć szczegółowych informacji, pozostawić zgłoszenie i swoją perełkę opakowaniową. Reszta pozostanie w rękach… poszukiwaczy pereł.

Niezwykłe okazały się pokazy tańca Dance Maschine Show! z udziałem maszyn firmy Orwak. Kilka razy dziennie widzowie mieli okazję podziwiać kunszt tancerzy i perfekcję połączenia ruchu i muzyki z przemysłowymi maszynami – połączenie zaskakujące, a niezwykłe i bardzo widowiskowe. To świetne wydarzenie zorganizował miesięcznik PACKAGING Polska przy industrialnym udziale i kooperacji maszyn firmy Orwak.

NAGRODY

ZŁOTY MEDALMTP

W czasie tegorocznych targów Złotym Medalem MTP - nagrodą dla najnowocześniejszych, innowacyjnych rozwiązań, produktów wysokiej jakości, o doskonałych walorach estetycznych, ergonomicznych i użytkowych - nagrodzono 11 wyrobów.

Lista nagrodzonych:

1. Inteligentny bilet narciarski - PPU COMEX Sp. z o. o. z Wrocławia.

2. Logistyczna platforma integracyjnaAGILERO - LOGISYS Sp. z o. o. z Krakowa.

3. Kubki DuoSmart BP918 Knorr - HUHTAMAKI POLSKA Sp. z o. o. z Siemianowic Śl.

4. Opakowanie z tektury falistej „TYSKIE 8x0,5L” - TFP Sp. z o. o., Oraz TFP, Grafika Sp. z o. o. z Dziećmierowa.

5. Folie stretch MANUSTIF MANUFORCE – producent:MANULI STRETCH Spa. z Włoch, wystawca: MANULI EKOBAL Sp. z o. o. z Wrocławia.

6. Taśma spinająca z odpadowego PET - WALD-GOLD Sp. z o.o. z Brańska.

7. Przewijarka RLS 271 - LESKO ENGINEERING Leszek Seroczyński z Radzymina.

8. Transparentne pudełko do czekoladekNestle - SEUFERT TRANSPARENTE VERPACKUNGEN GmbH z Niemiec.

9. Agregat pakujący ROBAG 3 + TNA 314 – producent: TNA AUSTRALIA PTY Ltd. z Australii, wystawca: TNA EUROPE Ltd.z Wielkiej Brytanii.

10. Etykieta termokurczliwa Shrink Sleeve na produkt BAKOMA TWIST - MASTERPRESS Sp. z o. o. z Białegostoku.

11. Folia Eco Cortec – producent:CORTEC CORPORATION ze Stanów Zjednoczonych, wystawca: ABEST Sp. z o. o. z Częstochowy.

ACANTHUS AUREUS

Międzynarodowe Targi Poznańskie nagrodziły najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy stoiska. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych sprzyjających bezpośredniej komunikacji z rynkiem i pozytywnemu postrzeganiu wizerunku firmy. W tym roku przyznano 8 nagród.

Lista nagrodzonych:

1. HUHTAMAKI POLSKA Sp. z o.o. z Siemianowic Śl.

Projektant: Urszula Kałużna
Wykonawca: WEKTOR s.c., Poznań

2. Tesa Tape Sp. z o.o. z Poznania

Projektant: Mariusz Maciaszek, S&M Studio Reklamy
Wykonawca: BWS Włodzimierz Słomiński, Poznań

3. TNA EUROPE Ltd. z Wielkiej Brytanii

Projektant: Krzysztof Pokorski, Susana Sanz
Wykonawca: Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o.
Wydział Budowy Stoisk

4. STILL POLSKA Sp. z o.o. z Poznania

Projektant: Tomasz Kwieciński
Wykonawca: Meliński Minuth Sp. z o.o., Poznań

5. WARTA GLASS Sp. z o. o. z Poznania

Projektant: Artur Hornowski
Wykonawca: Inter- Mark Group s.c. K.M. Witkowiak, Poznań

6. ALBERTINA POLSKA Sp. z o.o. z Wrocławia

Projektant: Joanna Kwaśniowska
Wykonawca: TAMEN LIBERI, Wrocław

7. EUROBOX POLSKA Sp. z o.o. z Ujazdu

Projektant: Anna Labuda
Wykonawca: LABUDA DESIGN Anna Labuda, Skórzewo

8. SMURFIT KAPPA

Projektant: Anna Labuda
Wykonawca: LABUDA DESIGN Anna Labuda, Skórzewo

Organizatorzy targów TAROPAK mają nadzieję, że jubileuszowa edycja spełniła oczekiwania zwiedzających, stworzyła doskonałą okazję do ciekawych spotkań i przyczyniła lub w najbliższym czasie przyczyni się do osiągnięcia sukcesu w biznesie.

W przyszłym roku Organizatorzy zapraszają na Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD.

Kolejny TAROPAK w 2008 roku!

Galeria zdjęć: Galeria Taropak 2006

Źródło: www.taropak.pl
Źródło: ''