Rusza kampania promocyjna drugiej edycji programu ekologicznego Moje Silne Drzewo. Jego celem jest posadzenie kolejnego miliona drzew w Beskidach i promowanie wiedzy na temat roli drzew w życiu człowieka. Pomysłodawcą projektu jest Żywiec Zdrój S.A. wspierany merytorycznie przez Fundację Nasza Ziemia oraz Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Katowicach.

Posadź z nami milion drzew – odciśnij swój ślad
Działania promocyjne rozpoczną się 20 stycznia 2010. Obejmą prasę, telewizję, Internet oraz outdoor. Do promocji idei włączyli się Przyjaciele Drzew – ludzie znani i lubiani. Po raz pierwszy w akcję zaangażował się Uniwersytet Warszawski. 21 stycznia 2010 roku w unikatowej Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie nastąpi uroczysta inauguracja drugiej edycji programu. Będzie ona połączona z wernisażem Beaty Konarskiej i Pawła Konarskiego.

Artyści, znani ze swoich projektów aranżowania miejskiej przestrzeni, specjalnie dla programu Moje Silne Drzewo stworzyli instalację artystyczną pod tytułem „Dom na Drzewie”.



Program opiera się na współdziałaniu różnych środowisk. Oprócz ludzi sztuki, biznesu i nauki, zakłada on inspirowanie do działań ekologicznych na rzecz drzew również konsumentów. Wyrazem wsparcia dla projektu jest wybór wody Żywiec Zdrój podczas codziennych zakupów.


Dodatkowo, na stronie www.mojesilnedrzewo.pl każdy może wybrać sobie drzewo i miejsce w Beskidach, gdzie zostanie ono posadzone przez leśników. Potwierdzeniem wyboru będzie imienny certyfikat.

Akcja Moje Silne Drzewo będzie wspierana medialnie. Kampania TV obejmie spot wizerunkowy i informacyjny w Polsacie, TVP i TVN. Przewidziana jest także kampania outdoor, która obejmie osiem największych miast w Polsce. Na ulicach pojawią się podświetlane city lighty oraz backlighty, frontlighty i siatki wielkoformatowe, informujące o możliwości włączenia się do wielkiej akcji sadzenia drzew w ramach programu Moje Silne Drzewo.

Działania w Internecie obejmą Google, Wirtualną Polskę, Gadu-Gadu, Naszą Klasę, Facebooka i Kafeterię, zaś kampania prasowa - Gazetę Wyborczą, Wysokie Obcasy i Metro. Dodatkowo, w miejscach bezpośredniego spotkania konsumenta z  marką Żywiec Zdrój pojawią się materiały POS informujące o projekcie: plakaty, standy, zawieszki, wobblery i owijki. Do sklepów sieci Real trafi specjalna ekspozycja promująca program Moje Silne Drzewo.



Działania PR prowadzi Garden of Words. Spoty TV przygotowały agencje Y&R i Banah Group, zakupem mediów zajął się MEDIACOM, a stronę interaktywną programu zaprojektowała agencja Galileo.

Kontakt prasowy:
Iwona Michalczyk
Garden of Words
Biuro Prasowe Programu Moje Silne Drzewo
tel.(22) 829 85 72 wew. 14, e-mail: i.michalczyk@gardenofwords.pl

Ilona Woźniak
Specjalista ds. Relacji Zewnętrznych Żywiec Zdrój S.A.
tel. 606 966 059, e-mail: ilona.wozniak@danone.com


Firma Żywiec Zdrój S.A. na początku swego funkcjonowania była niewielkim zakładem produkującym wodę źródlaną. Dynamiczny rozwój sprawił, że w 2001 roku została ona przekształcona w spółkę akcyjną. Obecnie zatrudnia ponad 500 pracowników i według rankingu dziennika Rzeczpospolita znajduje się w czołówce polskich przedsiębiorstw (Lista 2000).

Produkty firmy Żywiec Zdrój S.A znajdują się w co drugim gospodarstwie domowym w Polsce (Gfk Polonia, Panel Gospodarstw Domowych, I-IX 2009). Już od wielu lat woda źródlana Żywiec Zdrój jest najczęściej wybieraną przez polskich konsumentów wodą butelkowaną. Według danych AC Nielsen firma Żywiec Zdrój S.A S.A. jest liderem sprzedaży w kategorii wód butelkowanych zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym i posiada odpowiednio 21% i 31,5% udziałów w rynku. Druga firma na rynku – Polskie Zdroje (właściciel marki Cisowianka) - posiada pod względem ilościowym 8,1% udziałów w rynku, zaś wartościowo – 7,2% (AC Nielsen, Total Poland+Petrol Station, styczeń-wrzesień 2009).

W strategię działania firmy na stałe wpisana jest realizacja projektów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma wspiera nie tylko miejsca, w których działa, ale też prowadzi ogólnopolskie programy o charakterze edukacyjnym i z zakresu ochrony środowiska, np. akcja „Zdrowie od pierwszych chwil”, kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” czy program Moje Silne Drzewo.

Konsumenci wybierają produkty firmy Żywiec Zdrój S.A. dzięki ich wysokiej jakości, którą gwarantują światowe standardy wydobycia i butelkowania. Firma wdrożyła System Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP) oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością oraz Bezpieczeństwem i Higieną Pracy w oparciu o normy ISO 9001 i PN-N-18001.

Niegazowana woda źródlana Żywiec Zdrój jest polecana przez Instytut Matki i Dziecka w żywieniu niemowląt i dzieci oraz kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Marka Żywiec Zdrój jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień. Otrzymała m. in. I nagrodę w rankingu najcenniejszych polskich marek MARQA, Złoty Laur Konsumenta oraz tytuł Superbrand i Marki Godnej Zaufania. Jest też według badań TNS OBOP jedną z dwóch marek (obok Wedla), z których Polacy są najbardziej dumni i najchętniej poleciliby je cudzoziemcom.



Źródło: ''