Prawa do akcji spółki BSC Drukarnia Opakowań wzrosły na otwarciu w debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych o 1,14 proc., do 17,70 zł.

W grudniowej ofercie publicznej firma sprzedała 3 mln akcji, czyli wszystkie oferowane. Były one obejmowane po 17,50 zł.

Środki z emisji spółka chce wykorzystać m.in. na zakup i dokapitalizowanie drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych. Na ten cel chce wydać 36,7 mln zł. Kolejne 19,8 mln zł zamierza przeznaczyć na przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wysoko wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne.

Planuje też zwiększać udział w sprzedaży wysokomarżowych opakowań premium, których odbiorcami są producenci towarów luksusowych, takich jak kosmetyki, słodycze czy alkohole. Spółka wyda na inwestycje w linie technologiczne oraz rozbudowę zakładu 8,2 mln zł.

BSC Drukarnia Opakowań specjalizuje się w dostarczaniu opakowań z tektury i papieru dla dużych, międzynarodowych koncernów, takich jak Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, McDonald's, KFC czy Diageo.

BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce oraz w kilku sąsiednich krajach za wschodnią granicą.
(PAP)
Źródło: ''