API Group poinformowała, że po raz kolejny będzie obecna z własnym stoiskiem (nr H44) na brytyjskiej edycji targów Packaging Innovations. Odbędą się one w Birmingham w dniach 28 lutego – 1 marca br. Firma zaprezentuje tam – po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii – najnowsze wydanie swojego „przewodnika” po trendach opakowaniowych – API Trends Folio 2018/2019. Niedługo później również polscy klienci będą mieli okazję do zapoznania się z tą wyjątkową publikacją, jak też do spotkania z przedstawicielami API Group podczas warszawskiej edycji Packaging Innovations, jaka będzie miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia br.

Premiera API Trends Folio 2018/2019 na rynku brytyjskim podczas targów Packaging Innovations w Birmingham

API Trends Folio to wydawnictwo powstałe dzięki zaangażowaniu pracowników i specjalistów API z całego świata, którzy pomogli w odpowiednim zidentyfikowaniu najważniejszych trendów w obszarze kreacji i projektowania opakowań. Równie istotne było wskazanie właściwego zastosowania do ich produkcji materiałów wytwarzanych przez API: folii, laminatów i podłoży holograficznych. Wszystko po to, by wzmocnić przekaz marki, jaka stoi za danym opakowaniem i w jak największym stopniu wykorzystać potencjał zmian rynkowych w nadchodzącym roku.

Pierwsza edycja Trends Folio obejmowała sezon 2017/2018. Obecne wydanie – na lata 2018/2019 – ma za zadanie w szczególny sposób promować innowacyjność, na wszystkich etapach powstawania finalnego produktu. Tym samym – jak zakłada API – publikacja ta stanie się niezbędnym elementem pracy każdego właściciela marki, projektanta czy drukarni opakowaniowej.

Twórcy API Trends Folio wskazali cztery kluczowe trendy, jakie ich zdaniem będą dominować w nadchodzących dwóch latach w segmencie projektowania i produkcji opakowań. Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim ze zdefiniowanych trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.

David Peters – Creative Development Manager w API Group, kierujący zespołem odpowiedzialnym za powstanie Trends Folio komentuje:

- „Na współczesnym, niezwykle konkurencyjnym rynku jest niezwykle ważnym, by właściciele marek tworzyli własną tożsamość ich brandu, która – podczas eksponowania towaru na półce sklepowej – powoduje odpowiednią interakcję z klientem. Tegoroczna edycja Trends Folio ma im w tym pomóc, podobnie jak projektantom graficznym działającym na rynku opakowań. Założenie jest bardzo klarowne: stworzyć projekt, który spowoduje u konsumenta pozytywne doznania i reakcje, a przy tym wyróżnić się na tle konkurencji. Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, by podzielić się z rynkiem swoimi wizjami i doradztwem w tym zakresie. Mamy nadzieję, że spotkania z naszym zespołem pomogą projektantom, drukarzom i właścicielom marek zrozumieć rolę, jaką wskazane w Trends Folio 2018/2019 kierunki odegrają na szeroko rozumianym rynku opakowań”.

Podczas prezentacji, przygotowywanych z myślą o zwiedzających targi, David Peters i jego zespół zobrazują zastosowanie trendów obowiązujących w latach 2018/2019. Pokażą też w praktyce, w jaki sposób tendencje rynkowe znane z pierwszej edycji publikacji przygotowanej przez API przełożyły się na ubiegłoroczne sukcesy globalnych marek.

 

Więcej informacji na temat najnowszej edycji Trends Folio

 

API Group zaprezentuje na zbliżających się targach także nową, udoskonaloną folię do tłoczeń na zimno – TA-Plus. Zdaniem producenta jest to najbardziej zaawansowana technologicznie folia do tego typu zastosowań z dostępnych obecnie na rynku rozwiązań. Jak zapewnia API, oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście jej zadrukowywania.

Do dyspozycji zwiedzających targi na stoisku API będą również próbki innych podłoży (folii, laminatów i materiałów holograficznych), znajdujących się w stale rozszerzanym portfolio tego brytyjskiego producenta.

Polska premiera Trends Folio 2018/2019 oraz nowej folii TA-Plus odbędzie się niespełna dwa miesiące później, podczas warszawskiej edycji targów Packaging Innovations. Wystawa będzie miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia br. na terenach Expo XXI.

Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska mówi:

- „Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia naszych stoisk na obu imprezach targowych z cyklu Packaging Innovations. Jesteśmy przekonani, że prezentowane tam rozwiązania technologiczne, jak też informacje o obecnych i przyszłych trendach obowiązujących na rynku opakowań, dla wielu z naszych klientów będą bardzo wartościowe. Niezależnie od tego czy mówimy o projektantach graficznych, przedstawicielach agencji reklamowych, drukarń czy właścicielach marek. Nasza obecność na obu imprezach będzie odzwierciedleniem hasła przyświecającego nam w codziennej działalności: „Empowering Brands”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Wzmocnimy siłę każdej marki”.

 

Źródło: API Folie Polska