Organizacja producentów puszek do napojów: BCME opublikowała statystykę dotyczącą zużycia puszek do napojów w roku 2010. W Wielkiej Brytanii wyprodukowano ponad 9 miliardów puszek.

Produkcja puszek do napojów wzrasta dynamicznie pomimo niesprzyjających warunków ekonomicznych.
W roku 2010 na europejskim rynku puszek do napojów wyprodukowano 54,1 miliarda puszek, co wskazuje na wzrost w wysokości 5,2% w stosunku do roku 2009. Ostatnie statystyki opracowane przez BCME (Beverage Can Makers Europe), organizację, która zrzesza producentów puszek, pokazują, że pomimo trudnych warunków ekonomicznych w ubiegłym roku rynek puszek do napojów prężnie się rozwijał.

W roku 2010 polski rynek był stabilny, sprzedano wtedy 4,36 miliardów puszek do napojów, co, w porównaniu z rokiem 2009, oznaczało niewielki wzrost wynoszący 0,7%.
Głównym segmentem rynku, na potrzeby, którego produkuje się puszki, jest rynek piwa, gdzie w roku 2010 sprzedaż zwiększyła się o 1,2%. Natomiast sprzedaż puszek do napojów bezalkoholowych nieco spadła, wynosząc w tym samym okresie -1,5%.

W kategorii napojów bezalkoholowych, w całej Europie odnotowano wzrost rzędu 7,5% w ujęciu rocznym, co oznaczało sprzedaż w wysokości 26,4 miliardów puszek. Wzrost odnotowany na rynku wynosił 3,2%, lub, innymi słowy, 27,7 miliarda puszek. Krajami warunkującymi wzrost sprzedaży puszek na rynku napojów bezalkoholowych były Austria, Wielka Brytania, Skandynawia, Niemcy, Turcja oraz Wspólnota Niepodległych Państw, natomiast w przypadku rynku piwa, do wzrostu przyczyniły się Skandynawia, Francja oraz Niemcy. Duże ożywienie rynku było również skutkiem powstania nowych linii rozlewniczych we Francji i Skandynawii. Jeśli natomiast chodzi o rynek napojów energetycznych, to kontynuuje on intensywny wzrost w całej Europie.

Zwyżka na rynku w Niemczech spowodowana była głównie zużyciem krajowym, które sięgnęło 300 milionów puszek, wskazując na wzrost o 46% w porównaniu do roku poprzedniego. Do takiej sytuacji, w dużej mierze przyczyniła się sprzedaż puszek w dwóch głównych sieciach supermarketów, wskazując tym samym na duże zainteresowanie klientów napojami w puszce.

W komentarzu do ostatnio opublikowanej statystyki, Przewodnicząca Komisji ds. Marketingu w organizacji BCME, Caroline Archer powiedziała: “Rok 2010 był trudnym rokiem, klienci wydawali mniej niż w roku ubiegłym, napięcie ekonomiczne znacznie przybrało na sile. Jednak rynek puszek do napojów, jako jeden z niewielu, oparł się obecnej presji. Najwięksi producenci w dalszym ciągu promowali puszkę jako opakowanie o kluczowym znaczeniu, w związku z czym zużycie puszek wąskich i eleganckich znacznie wzrosło. Tak, jak przewidywano, rozgrywki Pucharu Świata mają bardzo duży wpływ na zużycie puszek, w szczególności puszek do piwa, które są bardzo wygodnym rozwiązaniem dla konsumentów piwa podczas różnego rodzaju spotkań towarzyskich”.

“Puszki do napojów zapewniają pracownikom linii rozlewniczych, sprzedawcom detalicznym oraz konsumentom wygodę użytkowania, efektywność łańcucha dostaw oraz niezrównaną nienaruszalność produktu. Puszki wyprodukowane z metali są surowcami trwałymi, odznaczającymi się wyjątkową wytrzymałością i mogą być w 100% utylizowane oraz ponownie wykorzystywane do produkcji nowych puszek. Wykorzystanie zutylizowanego aluminium do produkcji nowych produktów pozwala oszczędzić 95% energii wykorzystywanej na produkcję nowego metalu, a w przypadku stali – 75% energii. „Należy w tym miejscu zauważyć, że puszki do napojów są najczęściej utylizowanymi opakowaniami na świecie” - dodała Pani Archer. “BCME dokłada wszelkich starań by, za sprawą rozwoju infrastruktury i inicjatyw promujących recycling wśród konsumentów, propagować recykling w całej Europie.”

Dodatkowe informacje:
BCME (Beverage Can Makers Europe) jest organizacją typu non-profit, której nadrzędnym celem jest udzielanie informacji na temat faktów i liczb związanych z puszkami do napojów w Europie, oraz przekazywanie danych na temat rynku. Członkami BCME są czołowi europejscy producenci puszek do napojów: Ball, Crown oraz Rexam.

Ball Packaging Europe
Firma Ball Packaging Europe jest jednym z wiodących europejskich producentów puszek napojowych, zatrudniającym 2,600 pracowników w 12 filiach w Niemczech, Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, i Serbii. Ball Packaging Europe jest w 100% zależną spółką Ball Corporation, dostawcy wysokiej jakości metalowych opakowań przeznaczonych do napojów, żywności i produktów gospodarstwa domowego, a także dla przemysłu lotniczego kosmicznego oraz innych technologii i usług wykorzystywanych głównie przez rząd Stanów Zjednoczonych. Ball Corporation i jej spółki zależne zatrudniają ponad 14 000 osób na całym świecie. W 2009 r. zanotowały sprzedaż na poziomie 7,3 miliarda dolarów.



Źródło: ''