Firma Amcor Flexibles ogłosiła konkurs na projekt elastycznego opakowania. Celem jest promocja nowych pomysłów, a udział mogą wziąć wszyscy studenci wzornictwa.

Kategorie zgłaszanych prac: Opakowanie próżności. Projekt giętkiego opakowania farby do włosów, przeznaczonego dla osób, które chcą wykorzystać jego zawartość w domu i uniknąć usług salonów fryzjerskich. Propozycja powinna przyciągać uwagę klienta sklepu, zapewniać właściwe połączenie składników, zmniejszać ryzyko rozlania, ubrudzenia rąk itd. Najlepszym rozwiązaniem byłby nowatorski gadżet, który zdoła uwieść zarówno kobiety, jak i mężczyzn, każdego nabywcę farby. Opakowanie głodu. Należy stworzyć elastyczne opakowanie, które umożliwi łatwe spożycie plasterków przetworzonego mięsa, sera lub ryby oraz zachowanie świeżości i jakości pozostałych kawałków. Konsumentowi nie powinno grozić pobrudzenie podczas otwierania pojemnika, wyjmowania artykułów i jedzenia. Trzeba wybrać taki format opakowania, żeby po niewielkich tylko zmianach nadawało się ono do przechowania produktów mających różną wagę i liczbę plastrów. Organizator konkursu oczekuje wyrobów o naturalnym wyglądzie, miękkich w dotyku, które zwrócą uwagę kupujących. Opakowanie tabu. Należy przedstawić projekt elastycznego woreczka na tytoń (kapciucha). Propozycja powinna zawierać nowy szczelny system zamykającej klapki z przodu, który zastąpi dotychczas stosowaną taśmę. Wszystkie opakowania konkursowe muszą być elastyczne, tzn. wykonane z plastiku, folii lub papieru. Trzeba wziąć pod uwagę możliwość ich napełnienia i uwarunkowania produkcji.
Pomysły zostaną ocenione pod względem szans zwiększenia atrakcyjności rynkowej i sprzedaży. Od silnego wrażenia wywołanego grafiką ważniejsze będzie jednak podejście długofalowe. Autorzy powinni przedstawić prace w jak najprostszy sposób, tak aby jury zrozumiało zasady funkcjonowania opakowań. Mogą się posłużyć rysunkiem, grafiką komputerową lub trójwymiarowym modelem. Do projektów muszą dołączyć opis (ang.) materiałów, cech i sposobu użytkowania. Jury wyłoni w każdej kategorii trzy najlepsze prace, spośród których wskaże propozycję zwycięską. Laureat konkursu otrzyma 3 tys. €, a twórcy dwóch pozostałych projektów – wyróżnienia po 1 tys. €. 4 listopada 2005 r. wszystkie prace i wymagane załączniki muszą się już znajdować u organizatora w Wielkiej Brytanii. Regulamin (szczegółowe omówienie tematyki, wymagania dotyczące formy, prawa i obowiązki uczestników i organizatorów) oraz formularze zgłoszeniowe upowszechnia Amcor Flexibles na stronie internetowej www.designprize.net Amcor – Producent opakowań z tworzyw sztucznych, włókien, metalu i szkła – skupia ok. 220 fabryk i zatrudnia 30 tys. pracowników w Australii, Azji, Europie i obu Amerykach. Roczna sprzedaż giętkich opakowań Amcor Flexibles w 18 krajach osiąga wartość 1,5 mld euro.
Źródło: ''

Komentarze

  • mało czasu

    dosc pozno ukazal sie ten artykul , miesiac czasu na taki projekt to za malo. studiuje wzornictwo i musze przyznac ze strasznie trudno znalezc jakikolwiek konkurs w tej branzy.