Ruszyła wspólna kampania edukacyjna PepsiCo i Ball Packaging Europe, pod patronatem merytorycznym Fundacji Recal.

Puszka do napojów – lekka, wygodna, ale również przyjazna środowisku. To właśnie ona jest przedmiotem kampanii edukacyjnej skierowanej do pracowników PepsiCo. Pomysłodawcami akcji są: producent puszek do napojów – firma Ball Packaging Europe oraz Fundacja na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal. Celem kampanii edukacyjej jest podniesienie poziomu wiedzy na temat korzyści płynących z używania i recyklingu aluminiowych puszek do napojów. Kampania rozpoczęła się wewnętrznymi spotkaniami wiedzowymi Morning Braining Coffe i potrwa 3 miesiące. Częścią działań będzie konkurs plastyczny prezentujący korzyści płynące z odzysku tego cennego opakowania.

Edukacja recyklingowa jako element kampanii promocyjnej jest oznaką odpowiedzialności społecznej i ekologicznej firmy PepsiCo. Tego typu programy prowadzone na świecie mają na celu ochronę środowiska, jak też zwiększenie świadomości społecznej o konieczności odzyskiwania surowców wtórnych. – mówi Monika Sońta, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w PepsiCo.

Program kampanii jest bogaty – uczestnicy mogą poznać historię puszki do napojów, zagadnienia związane z ochroną środowiska, w tym z recyklingiem, wpływem puszek na środowisko oraz najbardziej innowacyjne technologie stosowane w produkcji puszek do napojów. Jednym z zastosowanych narzędzi są tzw. pigułki wiedzowe, za pomocą których pomysłodawcy w zwięzły i przystępny sposób przekazują komunikaty merytoryczne. Efektem kampanii ma być wykształcenie w pracownikach koncernu codziennych postaw proekologicznych związanych z segmentem napojów, polegających m.in. na selekcjonowaniu opakowań nie tylko w pracy, ale również we własnym domu.

Współpracujemy z PepsiCo na płaszczyźnie biznesowej – teraz mamy okazję tę współpracę rozszerzyć przeprowadzając razem kampanię edukacyjną dla pracowników PepsiCo. Jako pomysłodawca kampanii Ball Packaging Europe ma ogromną wiedzę o ekologicznych aspektach coraz popularniejszego opakowania, jakim jest puszka do napojów, dlatego dobrze, że możemy się nią podzielić. – mówi Tomasz Janowski, Regional Sales Manager of North-East Europe z firmy Ball Packaging Europe.

Patronem merytocznym kampanii jest fundacja na rzecz odzysku aluminiowych puszek
po napojach - Recal, której prezes Jacek Wodzisławski wygłosił prelekcję w trakcie spotkania Morning Braining Coffee otwierającego kampanię. Słuchacze mieli możliwość zapoznania się
z poziomem recyklingu puszek aluminiowych. Jacek Wodzisławski przedstawił również sposoby
i możliwości proekologicznych zachowań w życiu codziennym wraz z korzyściami z nich płynącymi.



Więcej informacji udzielają:
Piotr Orlik
Q&A Consulting
Kom.: +48 694 475 304
po@qaconsulting.pl

Jacek Wodzisławski
Fundacja na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal
Kom.: 605 100 390
jacek.wodzislawski@recal.pl


Więcej informacji o partnerach kampanii:
O firmie PepsiCo

W swoim globalnym portfolio obejmującym marki artykułów żywnościowych i napojów, PepsiCo posiada 22 różne linie produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa wytwarzają również setki innych pożywnych, smacznych artykułów żywnościowych i napojów, które niosą radość konsumentom na całym świecie. Przy średniorocznych przychodach sięgających ponad 65 mld dolarów, wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Performance with Purpose”. Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com

Ball Packaging Europe
Ball Packaging Europe to jeden z czołowych światowych producentów puszek do napojów. Ball Packaging Europe jest oddziałem Ball Corporation, dostawcą najwyższej jakości opakowań metalowych do napojów, żywności oraz artykułów gospodarczych, a także… techniki lotniczej i kosmicznej! Ball Corporation i jej oddziały zatrudniają ponad 14 000 osób na całym świecie. Wartość sprzedaży w roku 2011 wyniosła około 8,6 miliarda USD. Polska fabryka Ball Packaging Europe w Radomsku jest  jednym z ważniejszych zakładów produkcyjnych koncernu w Europie. Została wybudowana w 1994 roku i pracuje w niej blisko 200 osób. Produkowane są tam aluminiowe puszki o pojemności 0.25, 0.33 i 0.5 litra. Firma wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i jest producentem innowacyjnych puszek: m.in. wytłaczanych metodą Skin Tech Advanced Embossing Technology, ze specjalnym wieczkiem umożliwiającym wielokrotne otwarcie i zamknięcie (Ball Resealable End), czy charakterystycznych „dotykowych” puszek pozwalających poczuć konsumentowi strukturę na powierzchni opakowania.
Fundacja RECAL
Została utworzona w 1995 roku. Fundacja RECAL jest wspierana nie tylko przez firmę Ball Packaging Europe Radomsko Sp. z o.o. ale również przez Europejskie Stowarzyszenie Aluminium z siedzibą w Brukseli (European Aluminium Association) oraz Recan Orgaznizacja Odzysku S.A.
Fundacja RECAL nie prowadzi działalności gospodarczej. Najważniejszym celem statutowym jest szeroko rozumiana promocja działalności mającej na celu odzyskiwanie i ponowne przetwarzanie aluminiowych puszek po napojach oraz upowszechnianie wiedzy na temat możliwości odzyskiwania i ponownego przetwarzania aluminiowych puszek po napojach oraz płynących z tego pożytków ekologicznych i ekonomicznych.
Dzięki działalności Fundacji RECAL recykling tego cennego opakowania już w 2006 roku przekroczył wymagamy przepisami poziom 50%, który przedsiębiorcy powinni osiągnąć w 2014 roku. W 2010 roku poziom recyklingu aluminiowych puszek po napojach osiągnął rekordowy poziom 72,5%.
Źródło: ''