Najważniejsze wydarzenie w branży opakowań dobiegło końca. Zobacz podsumowanie tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.

Rekordowa frekwencja podczas Targów Packaging Innovations

Podczas 8. edycji Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations odwiedziła rekordowa liczba 4,5 tys. branżowych specjalistów. Zarówno zwiedzający, jak i wystawcy mogli podczas wydarzenia odnaleźć najbardziej innowacyjne rozwiązania oraz zwiększyć swoją świadomość dotyczącą oczekiwań konsumentów. W dniach 12-13 kwietnia w warszawskim EXPO XXI swoją ofertę przedstawiło 200 firm, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Zainteresowanie tegorocznym wydarzeniem było tak duże, że organizatorzy otworzyli dodatkową halę wystawienniczą.

Wśród odwiedzających trudno o przypadkowe osoby. Większość klientów przychodzi z konkretnymi pytaniami, szukając konkretnych rozwiązań. Poza standardową funkcją targów organizatorzy wzbogacili program towarzyszący wydarzeniu o strefy workShops, wykłady oraz warsztaty. Wśród gości znaleźli się Robert Lis z firmy DS.Smith oraz najsłynniejszy polski twórca okładek muzycznych - Grzegorz Piwnicki (ps. Forin).

W tracie targów swoje pomysły na innowacyjne opakowania zaprezentowali także twórcy młodego pokolenia. Najlepsze projekty zostały nagrodzone w ramach konkursu w Strefie Studenta:

I miejsce - Agnieszka Dudzińska – za  projekt „Pucius”, który umożliwia powtórne wykorzystanie opakowań na obuwie

II miejsce
- Aleksandra Gos – za “Hang On - take away soap”, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne , które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką

III miejsce
- Daria Kondracka – za „FLIK”, czyli opakowanie sprzedażowe na obuwie, które po przekształceniu umożliwia transport zawartości

Przed rozpoczęciem Targów na najlepsze projekty głosowali także internauci, według których podium wyglądało następująco:

I miejsce
– „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy

II miejsce
– „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy

Ciekawą ozdobą tegorocznej edycji Targów była ekspozycja oryginalnego dzieła Andy'ego Warhola. Legendarna puszka Campbella uznawana jest za najsłynniejsze opakowanie świata. W warszawskim EXPO XXI zaprezentowano certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez autora i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89cmx58,42cm. Szacuje się, że dzieło warte jest od 70 do 100 tys. €.

Kolejna edycja planowana jest już 4-5 kwietnia 2017 r. w tym samym miejscu.