Rynek reklamy online może poszczycić się największą dynamiką rozwoju, kosztem innych mediów. Wzrósł również jego udział w ogólnych wydatkach na reklamę.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez analityków Jupiter Research w bieżącym roku wydatki na reklamę w Internecie wzrosną o 27%, osiągając poziom 8.4 miliarda dolarów. Dwa razy więcej niż w roku ubiegłym. Szacuję się, że pozostałe rynki reklamowe mogą odnotować nawet trzykrotnie gorsze wyniki. Największe wpływy w porównaniu z rokiem ubiegłym odnotują trzy obszary reklamy - linki sponsorowane, bannery reklamowe i ogłoszenia typu classifieds.

Telewizje kablowe odnotują 14 procentowy wzrost wydatków, sieci telewizyjne 8.2%, rynek reklamy radiowej wzrośnie o 7%. Czasopisma i dzienniki powiększą udział w rynku o pięć punktów procentowych.

Według analityków Jupiter Research reklama online zwiększy swój udział w rynku do 6.5 % w 2009 roku, generując zysk w wysokości 16.1 miliardów dolarów.
Źródło: ''